Skulle du äta kanin?
Om en gård i din närhet födde upp och slaktade kaniner som mindre näringsverksamhet (ekologisk) -
skulle du köpa kaninkött från dem då?
Om en gård i din närhet födde upp och slaktade kaniner som mindre näringsverksamhet (ekologisk) -
skulle du köpa kaninkött från dem då?
Jag äter ju hare när det bjuds så egentligen. Men ändå skulle det på något sätt kännas som att äta upp min barndoms kaniner.
Men man kanske vänjer sig?
Japp, det skulle jag.
Absolut skulle jag det och det med glädje. Kanin är väldigt gott, magert, billigt och bra kött, så varför skulle jag inte det?
Åh, jag köper för övrigt redan näruppfött ekologiskt kaninkött från en gård i närheten, så det spelar ju in på mitt svar.
Ja, jag skulle göra det, men jag har fortfarande svårt att vänja mig med tanken på att slakta de stackars kräken. Jag hade själv kaniner som barn och de är ju så söta!
Ja, Äter också hare i vanliga fall
Japp, det skulle jag. Förutsatt att det är djur som är födda, uppfödda och slaktade i Sverige. Annars går det bort pga transportlängden (miljöskäl) och ev djurskyddsskäl.
JA, varför inte?
Marsvin då? (apropå uppdiktad nyhet i 'Bubblan' för några veckor sedan)
Nej det skulle jag inte. Jag är vegan, så jag äter inte djur.
Men ni som äter djur, förstår inte hur ni kan göra skillnad mellan olika arter. Äter man gris te x kan man lika gärna äta hund, eller? Och då kan man lika gärna äta kanin. Är det för att kaniner är "gulliga" eller vad är det som gör att ni tvekar till att äta just kaniner?