• Odetta

Det finns INGA spökstreck!

DET FINNS INGA SPÖKSTRECK!!!!!

Gaaahhhhh, jag blir SÅÅÅ trött på alla "är det ett spökstreck" trådar.....det finns inga spökstreck!

Det finns GRAVIDSTRECK

och det finns TORKSTRECK

Skillnaden mellan strecken är att gravidstrecken kommer INNOM tiden och HAR FÄRG och SYNS I ALLA VINKLAR OCH LJUS. OAVSETT HUR SVAGT STRECKET ÄR!

torkstrecken är gråa och syns oftast bara i direkt belysning och i viss vinkel.

Så får du ett streck som ska avslöja graviditet, både på blåa och röda test såväl som + och II test, och det har kommit innom tiden och har färg, går att se från olika vinklar och i olika ljus även om det är superdupersvagt: GRATTIS, du är GRAVID!

Ser du ett streck efter utgången tid, strecket är grått och går bara att se i vissa ljus och vissa vinklar: GRATTIS, du ser ett TORKSTRECK (testet ska klassas som negativt)

Får du ett svagt gravidstreck och mensen kommer någon dag senare, NEJ, ditt test visade inte fel, DU HAR FÅTT ETT TIDIGT MF (även kallad chemisk graviditet).

ATT ETT TEST VISAR FEL PGA MÖJLIGT PRODUKTIONSFEL ÄR MYCKET SÄLLSYNT!

(och för er som vill svara med att det visst finns så är min motfråga till er "hur många gravtest har ni tagit i ert liv? Har ni gjort en studie? Jag har tagit närmare 300 stycken av olika märken...)

Så, var bara tvunget att säga det här.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Svar på tråden Det finns INGA spökstreck!
  • Michisen

300 stycken? Jistanes.
    Varför?

Och nej, jag har aldrig undrat när jag gjort mina graviditetstester. Jag har helt enkelt gjort dem när mensen uteblivit och inte tidigare än så, så jag har alltid fått upp klara, tydliga plus på en gång.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Tigerhonan

Man kan väl kalla torkstreck för spökstreck också? Det låter iaf lite bättre tycker jag :)

• artax

300 test ojojoj.. hoppas inte du var gravid varje gång.. ;)

• Michisen

"Jag ska ut och hänga kläder på spökstrecket."
    "Jag ska ut och hänga kläder på torkstrecket."

Ja, det är väl en smaksak...

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Kaosmamma

då fick jag väl ett tidigt mf då :( för mensen kom... tog dessa några dagar innan BIM..

(mobilfoto)
  • Michisen
    Kaosmamma skrev 2010-07-23 13:39:16 följande:
    då fick jag väl ett tidigt mf då :( för mensen kom... tog dessa några dagar innan BIM..

(mobilfoto)
    Jag vet att jag är en hemsk människa, alternativt blind, men jag ser inte något plus på bilderna.
  • Azusephre
    Michisen skrev 2010-07-23 13:52:46 följande:
    Jag vet att jag är en hemsk människa, alternativt blind, men jag ser inte något plus på bilderna.
    Jo, jag ser ett jätte jätte ljust streck...
  • artax
    Michisen skrev 2010-07-23 13:52:46 följande:
    jag ser ett svagt plus.... får beklaga mf.. :(
  • Michisen
    Azusephre skrev 2010-07-23 13:57:02 följande:
    Jo, jag ser ett jätte jätte ljust streck...
    Det kan mycket väl vara så att det är min dator det inte syns på, för jag ser verkligen inte något plus.
  • Azusephre
    Michisen skrev 2010-07-23 14:00:36 följande:
    Det kan mycket väl vara så att det är min dator det inte syns på, för jag ser verkligen inte något plus.
    Mycket möjligt, för det är fler som ser hehe.
Svar på tråden Det finns INGA spökstreck!