Det finns INGA spökstreck!
DET FINNS INGA SPÖKSTRECK!!!!!
Gaaahhhhh, jag blir SÅÅÅ trött på alla "är det ett spökstreck" trådar.....det finns inga spökstreck!
Det finns GRAVIDSTRECK
och det finns TORKSTRECK
Skillnaden mellan strecken är att gravidstrecken kommer INNOM tiden och HAR FÄRG och SYNS I ALLA VINKLAR OCH LJUS. OAVSETT HUR SVAGT STRECKET ÄR!
torkstrecken är gråa och syns oftast bara i direkt belysning och i viss vinkel.
Så får du ett streck som ska avslöja graviditet, både på blåa och röda test såväl som + och II test, och det har kommit innom tiden och har färg, går att se från olika vinklar och i olika ljus även om det är superdupersvagt: GRATTIS, du är GRAVID!
Ser du ett streck efter utgången tid, strecket är grått och går bara att se i vissa ljus och vissa vinklar: GRATTIS, du ser ett TORKSTRECK (testet ska klassas som negativt)
Får du ett svagt gravidstreck och mensen kommer någon dag senare, NEJ, ditt test visade inte fel, DU HAR FÅTT ETT TIDIGT MF (även kallad chemisk graviditet).
ATT ETT TEST VISAR FEL PGA MÖJLIGT PRODUKTIONSFEL ÄR MYCKET SÄLLSYNT!
(och för er som vill svara med att det visst finns så är min motfråga till er "hur många gravtest har ni tagit i ert liv? Har ni gjort en studie? Jag har tagit närmare 300 stycken av olika märken...)
Så, var bara tvunget att säga det här.