• Här och nu

Är det fel på den som har liten sexlust?

Har till min fasa läst att om det är stor skillnad på sexlusten och den inte beror på nåt annat fel i relationen, bör den med liten lust söka hjälp. Eller så ska man mötats på halva vägen. Herregud! Man har den sexlust man har och ett förhållande som falerar om lusten minskar, har haft problem länge. Hur kåta är folk idag? Måste man terra sin folk/sin partner för att de inte är lika kåta som en själv? Och varför kan man inte onanera så problemet är löst? Varför kan man inte vara nära o nakna utan sex? Och nej, man är inte sjuk för att man har liten sexlust. Finns t.o.m de som inte vill ha sex.

• Svar på tråden Är det fel på den som har liten sexlust?
  • Pucko Buffy

Det kan ju faktiskt finnas en fysisk orsak. Många sjukdomar kan leda till tappad sexlust och då bör man kolla upp det. Sen kan vissa hormonella preventivmedel ex p-piller,p-spruta m.m. göra att kvinnan tappar sexlusten, men det är väldigt individuellt. I övrigt håller jag med dig. Är man frisk och inget annat som påverkar så är det inget fel för att man har mindre sexlust än andra. Det är som sagt vad väldigt individuellt.

• Här och nu
    Pucko Buffy skrev 2010-07-23 18:02:26 följande:
    Det kan ju faktiskt finnas en fysisk orsak. Många sjukdomar kan leda till tappad sexlust och då bör man kolla upp det. Sen kan vissa hormonella preventivmedel ex p-piller,p-spruta m.m. göra att kvinnan tappar sexlusten, men det är väldigt individuellt. I övrigt håller jag med dig. Är man frisk och inget annat som påverkar så är det inget fel för att man har mindre sexlust än andra. Det är som sagt vad väldigt individuellt.
    Det är en viktig aspekt, men det gäller ju att det känns som att det finns en orsak.
  • VirrigaVerna

Liten eller icke existerande sexlust kan absolut vara ett problem i ett förhållande för båda parter.
    Blir det  ett problem så tycker jag att man bör söka hjälp och framförallt kontrollera så det inte ligger något fysiskt eller psykiskt problem bakom.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Julias Farsa

Jag är väl en sån där med låg sexdrift. Lagom med kanske lite mer i början men sen tycker jag det räcker med kanske 1-3 gånger i månaden.

Det kan bli problem, då det kan uppfattas som att man inte älskar den andre. Fast man kanske mycket väl gör det.

Men vad väljer man? En actionrulle och chips eller ligga o nöta i 20 minuter och bli seg och svettig?   ;)

• ChoopChoopSong

Det är inget problem med NOLL sexlust om man inte SJÄLV upplever det som ett problem. MEN, det blir ett problem om PARTNERN upplever det som ett problem och man lever i ett monogamt förhållande.

Visst kan man onanera. Men det räcker inte alltid. Ingen kan "kräva" sex. Däremot kan en person som är singel, ju faktiskt ge sig ut och ragga. Men hur gör man om man inte är singel?

Min åsikt är att man aldrig kan tvinga någon till sex, men heller aldrig tvinga någon till celibat. Därför måste man komma fram till en lösning som fungerar för båda, om man vill fortsätta leva tillsammans. Öppna förhållanden / polyförhållanden blir allt vanligare. Särskilt bland dem som vet att de är asexuella och inte vill ha sex.

Och nu talar jag alltså om sex - inte andra ömhetsbetygelser. Ömhet och uppskattning bör man alltid ge varandra.

• Här och nu
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-24 19:27:11 följande:
    Det är inget problem med NOLL sexlust om man inte SJÄLV upplever det som ett problem. MEN, det blir ett problem om PARTNERN upplever det som ett problem och man lever i ett monogamt förhållande.

Visst kan man onanera. Men det räcker inte alltid. Ingen kan "kräva" sex. Däremot kan en person som är singel, ju faktiskt ge sig ut och ragga. Men hur gör man om man inte är singel?

Min åsikt är att man aldrig kan tvinga någon till sex, men heller aldrig tvinga någon till celibat. Därför måste man komma fram till en lösning som fungerar för båda, om man vill fortsätta leva tillsammans. Öppna förhållanden / polyförhållanden blir allt vanligare. Särskilt bland dem som vet att de är asexuella och inte vill ha sex.

Och nu talar jag alltså om sex - inte andra ömhetsbetygelser. Ömhet och uppskattning bör man alltid ge varandra.
    Räcker det inte att onanera har man översexualitet o behöver mycket hjälp.
  • Matillin

Här och nu Klart man inte är översexuell för att man vill ligga med sin partner? Tycker man får kompromissa med det mesta i ett förhållande och det gäller även sex om man ligger på olika plan där. Det finns dom som vill ha sex 2 g om dagen och dom som vill ha sex 2 g i månaden, vad är mest normalt?

• Här och nu
    Matillin skrev 2010-07-26 08:31:04 följande:
    Här och nu Klart man inte är översexuell för att man vill ligga med sin partner? Tycker man får kompromissa med det mesta i ett förhållande och det gäller även sex om man ligger på olika plan där. Det finns dom som vill ha sex 2 g om dagen och dom som vill ha sex 2 g i månaden, vad är mest normalt?
    Båda är mest normalt. Det handlar om individen. Jag har inte mer sex än jag själv vill. Handlar om min sexualitet o den avgör jag.
  • Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-07-25 15:12:48 följande:
    Fast onani och sex med en partner är inte samma sak. För många kan inte onani ersätta sex med partnern, däremot vara ett komplement.
    Den som är med mig får välja. Jag har inte sex om jag inte vill.
Svar på tråden Är det fel på den som har liten sexlust?