Enfamil frågor
Har ett par frågor till er som ger Enfamil Ar Lipil.
Kan man göra ersättningen på kallt vatten och värma till ättemperatur i micron?
Kan man förvara färdig ersättning i kylskåp och i så fall hur länge?
Har ett par frågor till er som ger Enfamil Ar Lipil.
Kan man göra ersättningen på kallt vatten och värma till ättemperatur i micron?
Kan man förvara färdig ersättning i kylskåp och i så fall hur länge?
Puffar lite
Enfamil bör göras iordning inför varje matning. Värm vatten först i micron innan du heller i ersättningspulvret (det bör man göra på alla ersättningar)
Tack
Vet du varför man inte kan förvara i kylen? Det kan man ju göra med både nan och semper.
Nu har jag blandat med kallt vatten och värmt sen, hoppas jag inte förstört ersättningen när jag gjort så.
Jag både ammar och ger flaska så hon kräks mycket fortfarande.
Hon kräks även en del direkt efter att hon fått en flaska, borde jag be om förtjockningsmedel då?
Jag tycker så synd om henne som jämt är alldeles dyngsur, vi byter och tvättar henne precis hela tiden. Likaså är vi också nedkräkta hela tiden.
Mitt första barn kräktes också mycket, men då var man ny på dettta och när alla sa att det är normalt att barn kräks så nöjde jag mig med det.
Men sen har jag fått 3 barn till där det bara kommer lite grann då och då, så som är helt normalt.
Nu tänker jag inte ge mig, nu vill jag ha all hjälp jag kan få.
Har du haft kräkbarn? Vad fick ni för hjälp och hjälpte det?
Pratade med sambon nu och Malin fick en flaska vid 8.30 och hon har kräkts hela tiden sen dess.
Så ska det väl inte vara med Enfamil?
Jag ringde barnläkarmottagningen men dom har semesterstängt en vecka till så jag ringde vc också.
var där idag och fick recept på Nutramigen så att jag kan testa mjölkfritt på en gång.
Tusan vad billigt det var, jag betalade bara 120 kr för 6 burkar
Jag testa mjölkfritt när trean var bebis för han hade så mycket eksem, det var som tur var inte mjölken.
Jobbigt bara att hålla på att lusläsa allt i affären.