Inlägg från: HallWall |Visa alla inlägg
  • HallWall

    oxelösund / nyköping

    Hej,

    Jag och min sambo kommer att flytta ifrån Stockholm i okt/nov ner till Oxelösund. Jag är 33 och sambon 34. Vi har en son på 17 månader och väntar tillökning i november vilket gör att jag kommer gå hemma ett tag till och vara mammaledig. Då är det ganska tråkigt att inte ha någon att dela dagarna med

    Har du kollat med BVC om föräldargrupper för barn i din ålder?
    Annars finns det även en öppen förskola där man kan lära känna nytt folk
    Var kommer ni att bo?

    Jag är sällan inne få FL, men nu vet du iaf en till som kommer att flytta ner med litet barn  

    MVH
    HallWall

  • HallWall

    Förlåt, nu såg jag resten av tråden.... du har ju koll på detta

    Vi ska flytta in på Lingonvägen. Verkar som att vi inte kommer ha så långt mellan varandra då.

  • HallWall

    Clawdia: absolut får vi höras av, det är alltid bra med kontakter och umgänge Vi får se när min nummer två väljer att komma ut, men något ska man väl hinna träffas innan du börjar jobba.

  • HallWall

    Jag tror nog även jag vågar på mig ett Grattis Clawdia! Håller tummarna för att det kommer gå väl.
    Trist med jobbet, men jag håller tummarna för den andra intervjun. Jag vet att de söker personal på föräldrakooperativet Saltkråkan, men det skulle vara en ställföreträdar tjänst - vet inte hur "behörig" du är för den tjänsten, men ett tips iaf

    Appropå förskola: har ni fått plats för Era små? Var isf och när isf? Vi fick plats på Saltkråkan med start 1 nov, men jag är osäker på om jag/vi ska ta den. Vet inte vart han hamnar annars iom då jag räknar med att endast få garantiplats och vi vill ha honom på Peterslunds förskola.

    Jag åker ner idag och får nycklarna till huset, sen bär det av ner igen i helgen för att börja riva ur huset. Vi måste renovera hela övervåningen och en del av undervåningen innan vi kan flytta in. Inflytt sker den 23:e oktober, men vi kommer bo där på heltid from 29 oktober.

  • HallWall

    Clawdia: misstänkte att du säkert hade sökt den tjänsten. Renoverar ni huset mkt?

    Isaacs: jag har också valt Peterslund som 1:a och därefter Blåklockan. Jag pratade med kommunen om plats och då nämnde de att det står 25 över-/hemflyttningsbarn i kö för att komma in på Peterslund, vilka de har tänkt att ge plats from januari i en tillfällig barack. Därtill kommer de barn som redan står i kö för att få plats på Peterslund vilket gör det tufft att få sitt 1:a handsval. Guuuuuuuud det hade ju varit toppen o få plats 50 m från hemmet. Misstänker att vi får plats på Blåklockan istället i januari då den här stora rokaden ska ske. Tror jag avstår från Saltkråkan då jag vill ha honom närmare hemmet och inte kan uppoffra den tid det krävs att städa förskolan själv någon vecka i sträck med 2 små barn själv :-S

  • HallWall

    Isaacs: nej vi har inte hört något. Vi satte V i kö för 1 månad sen och det är  ju 4 månaders "väntetid" innan vi får garantiplats. Hoppas på att den platsen blir Peterslund som är vårt förstahandsval - men det lät inte så troligt när jag pratade med damen i fråga. Vi har ju plats på Föräldrakooperativet Saltkråkan från 1 nov, men jag vet ännu inte om vi kommer ta den. Usch, jag vet verkligen inte hur vi ska göra. Min son är så social av sig och skulle bara må dåligt av vara hemma med mig och ett spädbarn för länge, men jag vill heller inte att han ska hatta runt mellan olika förskolor tills han får den jag vill ha honom i.
    Förstår att du vill ha barnen samlade och så nära Er som möjligt. Speciellt nu när även du ska få en liten och de kommunala förskolorna endast har 15 timmars barnomsorg. Man hinner ju knappt vända i dörren förns man ska hämta dem igen.

  • HallWall

    Isaacs: ja med det svaret så låter det inte så troligt att man får det man vill ha Städa själv med två små 1,5 km bort vid nattningen under en hel vecka är inget allternativ för mig. Då blir det även för mig som för dig, öppna förskolan och så får väl vi ses hemma hos varandra istället Tråkigt bara med RS-tider, vilket kan göra en liten isolerad bara.

    Näe fy för o ta bussen med tre barn för den lilla tiden på dagis - det kostar mer än det smakar

    Hur går det för Clawdia då? Tänker på dig och hoppas att allt är okej med dig!

  • HallWall

    Clawdia: skönt o höra att det är bra med dig och att ni snart har boat in Er. Vi tokrenoverar för fullt och just nu har jag svårt o se ljuset i tunneln då vi flyttar ner sakerna till helgen och hälften knappt är klart känns det som. Hoppas verkligen att du får det jobb du vill ha!

    Minoo: välkommen till tråden och Oxelösund! Min sambo har även han två ungar som vi har varannan helg - två killar på 8 o 5 år.

    Självklart tycker jag att vi ska ses när vi alla har landat lite. Jag har det så stressigt nu så jag vet inte hur det här ska gå. Ska ju föda om 1 mån, men i den här takten blir det nog tidigare :-S sen har vi ju jul också, men innan dess vore ju skoj om vi hade kunnat ses. Vi har ju några små som inte har plats på dagis än och det vore ju underbart om de fick leka lite med varandra.

    Isaacs: läste i SN att de nu fått klartecken att bygga den där paviljongen vid Peterslunds Förskola. Den skall stå klar i januari och hysa ca 40 platser, varav 29 st går till hemmahörande barn i Peterslund. Hoppas hoppas hoppas vi får plats där till våra små i januari!

  • HallWall

    Isaacs: håller tummarna för att vi får plats och att de andra trivs på sina redan befintliga dagisplatser. Man vill ju inte skola om barn hur mkt som helst heller - inte jag iaf :-S    .....men vi får se............. känns inte som att man får hoppas för mkt.

  • HallWall

    Hej på Er,

    Här var det tyst som i graven

    Ville bara säga att vi den 9:e november fick en liten flicka, 48 cm 3240 gr. Jag är nu ensam med mina två små om dagarna då pappan har börjat jobba igen. Om det är så att någon vill ses så är jag gärna på. Hemma hos mig fungerar om ni vill även om vi inte riktig är helt iordning. Vet att kan svårt att få till tider (min äldsta har sina rutiner som vi gärna följer), men annars så "hänger" jag på öppna förskolan i stort sett dagligen, vore kul o ses!

  • HallWall

    Tack och Kul att ni vill ses!

    Jag ska bort nästa vecka mån-ons, och har för mig att jag har tid på bvc på torsdag fm (jag kommer då att vara på öppna förskolan fram till halv tolv) och rörelseleken på fredag fm, så nästa veckan är nog lite tajt - såvida vi inte ses på öppna men veckan därefter så ska jag kunna varje dag vad jag vet än så länge....

  • HallWall

    här var det soft.... tänkte höra om ni hade lust o komma över till mig nästa vecka - måndag eller tisdag skulle fungera fint för mig. Tänkte mig från kl 14.00. Jag har barn som sover middag och vill gärna vila själv lite, vet inte hur Era barn sover, men har ni annat förslag på tid så kom gärna med det


    Jag bjuder på fika / lättare lunch. Säg till om någon är allergisk.


    Förstår om det är tätt inpå, men det är värt ett försök iaf

  • HallWall

    Isaacs: du och jag får väl prelboka tisdag så håller vi tummarna för att någon mer tittar in här innan tisdag och hänger på.

  • HallWall

    det blev hastigt påkommet av mig så jag förstår om det inte går för Er. Jag åker ner till öppna förskolan imorgon på eftermiddagen. Jag tror inte jag har ngt inbokat ons o tors så om ngn kan o vill ses är d bara o hojta till. jag läser fl på kvällarna efter åtta

    clawdia, vi kanske ses imorgon?

  • HallWall
    SLOBODAN skrev 2010-12-07 20:28:11 följande:
    okejokej. Jag kan väll slå ett slag för Oxelösund och nämna att det finns många billiga bostäder. Speciellt bostadsrätter. 

    Jag undrar varförOskyldig 
    Du har uppenbarligen missat vad den här tråden är till för!!!
    Om du har ett så stort behov av att klaga på Oxelösund så kan du starta en egen tråd enkom för detta. Om du inte vill träffas irl o bor i oxelösund föreslår jag att du håller dig borta från den här tråden, tack!
  • HallWall

    kommer inte läsa fl ngt mer idag förns imorgon kväll igen, så inget fika hos mig imorgon. Jag satsar på öppna imorgon och på torsdag (pepparkaksbak där då) - om ingen annan vill ses då (?) och rörelseleken på fredag. Hoppas vi ses!

  • HallWall

    Hej,
    Ska ta mig i kragen o bättra mig på att använda det här forumet. *saknar vuxenkontakt jag med*

    Grattis till den lilla!!!! Kommer du gå hemma länge till?

    Clawdia: dig springer jag ju på titt som tätt

  • HallWall

    isaac: jobbar du mkt? Kanske kan få till en träff annars, vi bor ju inom gångavstånd
    Hmmm undrar om vi har setts vid hämtning/lämning på dagis....? Min Vilde går på pingvinen (för dem minsta barnen).

Svar på tråden oxelösund / nyköping