Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Abort = bra preventivmedel

Jag håller inte med dig.
    att göra abort istället för att undvika graviditet, med motivationen att "det är tråkigt att skydda sig" är osolidariskt mot resten av samhället medborgare. Vi måste alla hjälpas åt att inte slösa bort våra gemensamma resurser så att de kan användas där de verkligen behövs.

Abort är inte "gratis", de bekostas av skattemedel

• Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2010-07-31 23:17:54 följande:
    Jag ser abort som ett avslutande av en liv, en helvetes stor skillnad mellan ett människoliv och en jävla vårta!!!
    Och för de flesta människor är en abort något som gör att man mår psykiskt dåligt, därmed inget man bara går och gör över en lunch rast o sen kommer tillbaka till jobbet som om inget hade hänt.
    Hur kan man ha en sån syn på människovärdet att man jämför det med en vårta???
    vet inte om jag ska skratta eller gråta.¨
    Varje barn är ett mirakel, ett människoliv med hjärta som slår och evig själ! en helt unik kombination av två människors kärlek( i de flesta fallen, om man tar bort våldtäkter). Och varje barn har fått en uppgift från ovan.
    Hur man kan man jämföra ett människoliv med en vårta????
    Ursäkta om jag kokar av ilska.
    Jag älskar barn och när jag får chansen att bli gravid, kommer jag gråta av lycka för att jag kommer känna mig så utvald. 

Hur du ser på abort torde vara tämligen ointresant för de (bla undertecknad) som inte ser abort som "avslutande av ett liv", att "de flesta människor mår psykiskt dåligt av att göra abort" tror jag inte ett smack på (möjligen kan jag tänka mig att många människor mår dåligt av att bli ofrivilligt gravida, men jag behöver mer på fötterna än så innan jag tänker uttala mig om hur "de flesta mår")

Dra inte in dina religiösa föreställningar i sakliga debatter, det bidrar bara till ökad förvirring men tillför inget substantiellt till samtalet
Svar på tråden Abort = bra preventivmedel