• L E A

Ny säng!

Vi har nu i ett par dagar varit runt o provat ut lite olika sängar.
    Trode inte detta var så svårt men å andra sidan hade jag inte den blekaste om att det fanns så många olika

Något jag funderar på såhär in på småtimmarna är om man ska ha en hel 180 bäddmadrass eller två 90?!
    För o nackdelar?!
    Mamma säger att man känner mer av när den man sover med vänder/rör på sig om man har en 180?!

• Svar på tråden Ny säng!
  • ango07

2  st 90-sängar med en 180 cm bäddmadrass ska vi köpa. Beror lite på hur man bor. Vi ska upp med den på övervåningen och vi får knappt upp en 180 säng för trappen.

• t0va

vi köpte 2st 80cm för då kunde vi välja varsin hårdhet på madrassen, och sen köpte vi en 160cm bäddmadrass för att slippa få en glipa emellan. Nu har visserligen jag en extra bäddmadrass på min sida för sängen blev för hård, men varsin grunddel och sen en gemensam bäddmadrass är det som fungerat bäst för oss. Min sambo rör sig massor och det var en skillnad på att ha samma stora madrass mot 2 mindre. Så nästa gång kommer det bli varsin del igen. 

• L E A

Vår säng kommer va en kontinentalsäng, en säng i tre lager. i botten är det 2 x 90 sen är det en 180 i mitten och sen kan man på toppen välja om man vill ha en varsin 90 eller en hel 180. Det är toppen jag är osäker på?!

Den som är i mitten är 2x90 som sitter ihop med tyg runt båda så där blir det ingen glipa. Den är sen mjuk o går att få in genom en smal dörr/upp för trappor etc.

• t0va

Om det inte är en som man kan höja och sänka men det är det väl inte om ni har en 180 i mitten då skulle jag valt en 180 som bäddmadrass. 

Svar på tråden Ny säng!