• Livet är en dans på rosor

Vad är din spontana tanke om personer under 20 år som skaffar barn?

Jag är lite nyfiken.

• Svar på tråden Vad är din spontana tanke om personer under 20 år som skaffar barn?
  • Dr Mupp

problem tonåringar som tror att allt kommer att lösa sig bara de får älska en liten bebis.

• Livet är en dans på rosor

Det var ju ett sätt att se på saken. Lite cyniskt och bittert men visst, tanken är ju fri.

• blomman08

dom missar för mycket av livet, man kan tycka jag kan gör allt fast jag har barn menman kan imnte göra ALLT, som en spotan resa, eller åka iväg och plugga till ett annat lan!

• Petra123

Jag har lärt mig att verkligen inte döma. För det beror helt på hur mogen man är. Min man var 19 när vi fick vår son, och när vi senare gifte oss. Han kommer ha två barn innan han blir 21. Men han är mycket äldre i sinnet än 20. Han känner inte att han missar något i livet, eller att vår son "löser alla problem", han tycker snarare att han vunnit på det.  Men sen ser man ju på dessa program med unga mödrar tex...man blir ju mörkrädd över hur omogna dom är.

• Lady Dahmer

impulsiva idioter som vill ha och ha.

spelar ingen roll hur "mogen" man är. Under 20 så är man inte färdig som människa. Man är en snorunge. TYvärr så är man dessutom drabbad av "jag-vet-bäst" syndrom och lär inte inse det själv förräns ett par år senare.

givetvis har man alla chanser att bli en bra förälder, men väntar man ett par år så blir chansen större.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • birkisch

Lite tragiskt, jag tänker vårdjobb, undersköterska, boende utanför stan, dålig ekonomi, kortklippt kvinna, dåliga betyg, dålig kosthållning.

• 7 michelingodingar

anser inget alls om det utan det där är upp till var och en huvudsaken att dom kan ta hand om sitt barn på bästa sätt och jaaa det kan man faktiskt även om man är under 20 år!

jag var själv 17 när första barnet kom(dock j planerat)

• Marie Curie

Jag tänker mest att det är synd om dem som inte tar chansen att ta vara på en tid i livet som aldrig kommer tillbaka. Man får många möjligheter att göra om saker men ung och fri är man bara en gång. 

Sedan förstår jag att de inte ser det på det sättet det är sällan man inser vad man försakat innan det är försent. 

• MetalJosse

min spontana tanke är "shit, har du festat färdigt redan" :P

Svar på tråden Vad är din spontana tanke om personer under 20 år som skaffar barn?