• Zina

Hjälp mig, jag har fått nässelutslag!!!!

Har inga ellergier eller ätit något konstigt....

Vaknade upp i onsdags morse med världens kli, trodde jag blivit biten av mygg under natten men det blev värre o värre o på några timmar var nästan hela jag full. Ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig åka in till vår jourcentral. Tog tavegyl mot klådan. På jourcentralen konstaterade de kraftigt nässelutslag. Fick kortison, aerius och clarityn. Efter ett par immar dämpade sig klädan så jag kunde sova på natten. På morgonen hade jag ytterst lite utsag kvar...
    MEN...på em/kvällen blommade det upp igen och jag var full av utslag som kliade som en galning. Fick aerius och tavegyl utskrivet på recept så det har jag tagit. 1 aerius om dagen och tavegyl morgon och kväll. Men denna gången hjälpte det inte.
    Haft extrem klåda hela natten.

Vad ska jag göra nu? tavegylen verkar  inte fungera?????

Ska jag gå till apoteket och rådfråga där vad jag kan ta mer för anti kli medicin?

HJÄLP!!!!!!

Ska dessutom jobba hela helgen o har ingen aning om hur jag ska klara det då jag sitter på nålar av hur mycket det kliar...o brinner i skinnet.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
  • Svar på tråden Hjälp mig, jag har fått nässelutslag!!!!
  • alezay

Tja..du borde nog be om en utredning..jag fick salva först för mina utslag. Och tar nu dagligen aerius.
    Har även betabred om immunsystemet blir för jobbigt. Har allergier som ändras från dag till dag..eller överkänslighet för vissa saker. TYvärr får man vara detektiv. Men be att få en utredning.
    Mot kliande så kan talk hjälpa lite eller potatismjöl.

• Farfalla

bytt tvättmedel sköljmedel?

dottern (6mån) fick det efter sprutan alt alvedonen som det står skrivet kan ha den biverkan!! 

• Puffy75

stressad? Allergisk i övrigt? annan medicinering?
    För några år sen hade jag nässelutslag minst en gång om dagen (blommade upp på hela kroppen sen försvann det av sig själv inom ca 1-2 timmar). Åt tavegyl - hjälpte inte ett skvatt...betapred funkade.
    Är allergisk mot mkt i natur och djur samt mat men kunde inte se ngt samband. Var på flera utredningar men fick inget svar. Pågick i ca 3 mån sen försvann det lika konstigt som det kom.

en misstanke var att jag var väldigt stressad just då med skola jobb flytt  o utlandsvistelse samtidigt som jag fick halsfluss o pencillin. Enl allergiläkare på sjukhuset kan det uppkomma liknande reaktion...kanske ngn förklaring öfr dig just nu i livet!?!

Svar på tråden Hjälp mig, jag har fått nässelutslag!!!!