• Anonym (Lillasyster)

Min bror hade sex med mig och vill ha det igen.

När jag var 9 år var min äldsta storebror 14. Jag har fem bröder till och vi växte upp i ett hem som var lynnigt och mörkt, med en mamma som var psykotisk och både hon och pappa misshandlade oss barn. Det var också legitimit för syskonen att slå och bestraffa varandra och som enda tjej var jag mest den som gömde mig.
    Det går inte att beskriva allt men vissa saker går inte att komma undan än idag.

Min storebror var på mig sexuellt och sa att han var kär i mig, att vi älskade varandra och skulle fly osv. Det höll på några gånger och han våldtog mig aldrig, men annat hände. *mår illa* Mamma avslöjade oss och sa att jag förfört honom, att allt var mitt fel, att jag var en hora.
    Idag är jag 29 och han är 34 år. Han är gift och har 3 barn och jag är sambo och har barn.
    Jag har ingen kontakt med min familj, lever helt avskärmad från dem, men han tog kontakt och ville veta hur jag mådde.
    Redan efter några minuter in i samtalet säger han att "Jag var så kär i dig! Visst var det underbart det vi gjorde, det är ett vackert minne inom mig."
    Jag sa att det inte var ömsesidigt och han blev ledsen och besviken.
    Jag har sån jävla lust att berätta för hans fru vilken gris han är och att han är beredd att vara otrogen och gör kärleksförklaringar till sin egna syster.
    Förut trodde jag att allt var mitt fel, allt var skam.
    Men jag vet att han är sjuk och den som driver.

Ska jag kontakta hans fru?

• Svar på tråden Min bror hade sex med mig och vill ha det igen.
  • Anonym

Nej, jag tycker inte du ska kontakta hans fru. Det löser ju ingenting, utan förstör ju bara för din bror, hans fru och barn. Däremot borde du säga åt honom att söka hjälp, att hans beteende inte är normalt.

Jag vet inte vad ni gick igenom och hur mycket det ha påverkat er och hur din bror har behandlat dig. Men baserat på det du skriver så tolkar jag det som att ni alla haft en väldigt svår barndom och kanske såg din bror "ömheten" som ni delade den enda ljusglimten i en annars mörk barndom. Jag vet inte, men han behöver helt klart hjälp av någon annan eftersom han fortfarande verkar resonera så.....däremot ser jag inte att det hjälper någon om du drar in hans fru i röran, detta är något som han själv dock bör ta upp med sin fru tillsammans med sin framtida psykolog.

• Anonym (Lillasyster)

Ja, det låter vettigt på ett sätt. Samtidigt som hon sitter fast i en stor livslögn, den om vem hennes man är...
    Det var inte särskilt ömt mellan oss. Jag var sammanbiten och tyst och han tog för sig liksom.
    "Jag kommer alltid att vara kär i dig" sa han och jag ville skrika.

Hur får jag honom att söka hjälp?
    Ska jag ens bry mig?

• Sarah84

Det han gjort mot dig är ju inte ens i jämnförelse om du skulle berätta för hans fru. Han borde spärras in. Mår illa av att bara läsa detta..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Anonym (låt han lida!!)

berätta för hans fru, vore jag du skulle jag spela in ett samtal med din bror där han ger dig kärleksförklaringar som du sedan kan ha som bevis..
    han borde få sitt straff och att hans fru får veta vilken sjuk människa han är kanske är ett hårt straff som han BÖR FÅ!!!

lycka til

• Anonym

Jag tycker inte att du ska bry dig om varken din bror eller hans fru utan tänka på dig själv främst.
    Han kanske sa så för att han skämdes och mådde dåligt för det som hänt, och ville få det till att det ändå var något som ni båda var med på? Det var bra att du sa ifrån att det inte var ömsesidigt, det är skönt att ha den makten att kunna säga vad man tycker. Om han ringer igen så säg till honom att lämna dig ifred, man behöver inte älska sin familj bara för att man är släkt, det finns många snälla människor du kan umgås med istället.
    Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Lillasyster)

Jag har brutit med min familj och jobbat mig tillbaka till verkligheten de senaste 3 åren. Innan dess var jag helt i klorna på dem och deras föreställningar om livet. Jag trodde allt var mitt fel och att jag var äcklig.
    Jag har kommit jättelångt i att se vad som är vad och börjat bygga mig ett liv med självkännedom och perspektiv.

När han ringde mig blev jag alldeles kall.

Jag förstår det vettiga i att distansera sig och fokusera på sitt, men mina barns kusiner och deras mamma lever ett dubbelliv. Min bror, som är min äldsta bror kan göra vad som helst för bekräftelse och ljuger och manipulerar. När han sa atthandrömde om att vi skulle ha sex igen gick det som en stöt genom mig "Hade jag velat veta om min sambo gjorde så mot mig?".
    Jag tycker synd om henne, samtidigt som hon ju inte är omedveten om att allt inte står rätt till med honom.
    Nu är hon höggravid och kämpar troget vid hans sida. Hon är sån som tycker att man är för livet och kämpar ihop.
    Men det är ju bara hon som kämpar... Med honom. och så finns allt detta som hon inte vet... =(

• SvartLotus

Tänk på dig själv och på ditt liv i första hand! Vad är bäst för dig och hur kan du på bästa sätt gå vidare i ditt liv? Kan du ta upp detta med din sambo? Du sitter vid rodret i ditt liv och bestämmer vad du kan göra för att det skall bli bättre. Om du bryr dig om din bror så är det en bra idé att be honom söka hjälp, men det låter mest som att du vill kunna se framåt? I så fall skulle jag råda dig att söka styrka bland de du litar på och (om det behövs för att slippa att ha med honom att göra) så vänligt det går men väldigt tydligt markera mot honom så att han låter dig vara i fred. Det framgår inte om hans fru eller barn har sårat dig men har de inte det så är det bättre att lämna dem utanför. Om de är oskyldiga så förtjänar de inte att få sina liv förstörda bara för att du skall få hämnas på din bror. Jag tror inte heller att du i längden sover bäst om du hämnas på det sättet.

Polisanmälning är ju ett annat sätt och klart bättre än att skvallra till hans fru. Men återigen: fundera igenom vad som är bäst för dig! Det låter som att du har haft en väldigt tuff uppväxt med många mörka minnen men det låter också som att du är redo att gå vidare. Mitt råd är att du försöker finna styrkan hos de du älskar och vill skapa din framtid med.

• Anonym

Det kan låta hårt men det är inte du som har ansvar för hans sambos lycka. Det du har gått igenom är väldigt jobbigt och det kan därför vara svårt för dig att bemöta hennes känslor vid en eventuell konfrontation. I beräkningen måste du ha att hon, eftersom hon ju har barn med din bror, väljer att tro på honom. Han kan dessutom bli trängd och kanske utsätter dig för hot när han riskerar att förlora sin familj.
    Fundera först på varför du vill berätta för henne - är det verkligen hennes välmående du sätter främst eller är det här ett sätt för dig att hämnas på din bror? Det finns många kvinnor och män som är i relationer där deras partner är otrogna, våldsamma och manipulerande men de som verkligen kan hjälpa dem är vänner som de känner väl och litar på. Är du en sådan vän för henne? Annars tror jag tyvärr inte att hon kommer tro på dig.

• MollyMilly

jag tycker du ska ta hand om dig själv, sök hjälp så du får prata om vad du upplevt. Det verakr ju på ditt inlägg som om alla barn i din familj for illa, o säkert har djupa ärr efter den tragiska barndom ni gåttigenom.
    Tänk oxå på vad föregående  talare (Anonym) skrev. Det ska inte va ett hämnd motiv mot din bror,som du sen tar ut på hans nuvarande familj. Tänk på att det finns barn i bilden,o att dom har en mor o far dom säkert älskar o behöver. Jag tycker du ska klippa banden, be din bror att aldrig mer höra av sig till dig. Om han inte respekterar det tycker jag du kan "hota" med att gå till polis eller berätta för hans fru. Men så klart inte genomföra detta. bara få honom att förstå att du inte känner likadant, att vad han gjorde mot dig va fel,på alla sätt. Att du inte har samma känslor för honom, aldrig haft det o aldrig kommer att känna som honom.

ta hand om dig, din familj o vårda det fina ni har. Hoppas du kan gå vidare utan att känna att du måste förstöra hans familj för att hämnas.

• RockingSkåne
    Anonym skrev 2010-07-24 09:35:36 följande:
    Nej, jag tycker inte du ska kontakta hans fru. Det löser ju ingenting, utan förstör ju bara för din bror, hans fru och barn. Däremot borde du säga åt honom att söka hjälp, att hans beteende inte är normalt.

Jag vet inte vad ni gick igenom och hur mycket det ha påverkat er och hur din bror har behandlat dig. Men baserat på det du skriver så tolkar jag det som att ni alla haft en väldigt svår barndom och kanske såg din bror "ömheten" som ni delade den enda ljusglimten i en annars mörk barndom. Jag vet inte, men han behöver helt klart hjälp av någon annan eftersom han fortfarande verkar resonera så.....däremot ser jag inte att det hjälper någon om du drar in hans fru i röran, detta är något som han själv dock bör ta upp med sin fru tillsammans med sin framtida psykolog.
    Håller med om detta. RInger han däremot igen så tycker jag du ska hota med att polisanmäla honom och förhoppningsvis kontaktar han inte dej igen. Vet din man om din bakgrund? Som sagt alla dina syskon har säkert haft en traumatisk uppväxt som ärrat er för livet och om du drar upp detta igen får du TS lida, din bror får lida, hans fru, din man och ev era barn. Är det värt det? Vet inte om du någonsin fått hjälp för att bearbeta din upplevelser. Har du nte tycker jag du ska söka omedelbart!

Lycka till! 
Svar på tråden Min bror hade sex med mig och vill ha det igen.