Vad ingår i underhållet?
Hej
Min sambos ex håller hela tiden på att försöka få min sambo att punga ut pengar för än det ena än det andra och undrar nu vad som egentligen ingår i det underhåll som mamman får för att barnet bor hos henne mest?
Det som nu är på tapeten är en försäkring för barnet som kostar 87:-/mån som pappan nu ska ha som automatisk dragning in till mammans konto.
Jag är så trött på att det ständigt är massa pengar hon kräver och undrar vad är det egentligen som ingår i underhållet?
Känns som att vi redan betalar massa extra för sonen, och mina döttrar har inte heller någon extra barnförsäkring då jag anser att vi inte har råd med det. Men tycker alla barn i familjen förtjänar samma trygghet, och om vi nu ska betala sonens försäkring som ändå är någonting som inte är "nödvändigt" så ska alla barnen i vårt hushåll ha samma. Vilket då betyder 87 för sonen, 174:- för mina döttrar(om jag då kan få pappan att betala halva deras försärking) och sedan 174 för vårt kommande barn.
Det blir 435:-/mån för oss, vilket vi inte har råd med då jag går på mammaledighet snart(eller egntligen redan är på)
Så frågan är, vad innehåller underhållet för utgifter för sonen? vad är vi tvugna och betala extra utöver underhållet för att mamman valt dessa utgifter?