• Anonym

Kan fostret leva efter en medicinsk abort?

Undrar om man gör den här aborten med tabletter, kan fostret leva eller det dör helt efter första tabletten?

• Svar på tråden Kan fostret leva efter en medicinsk abort?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-24 17:41:29 följande:
    Har sett den med, tyvärr. Men hjärnan och nerver kopplas ju inte samman förren i v 11, så innan dess bör ju inte embryot känna något.
    Hoppas du har rätt. men som sagt ett foster i v 10 kan suga på tummen. sparka och reagera på beröring!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-24 18:01:20 följande:
    Hoppas du har rätt. men som sagt ett foster i v 10 kan suga på tummen. sparka och reagera på beröring!
    Men är det medvetet eller en instinkt då?

I v 12 så har ju nervsystem och hjärna utvecklats så en del forskare mm anser att de kan känna smärta, men jag tror inte vi under vår livstid kommer få ett korrekt svar på det. Och jag hoppas ts fått de svar han/hon vill?
  • UpsyDaisy
    Anonym skrev 2010-07-24 18:12:45 följande:
    Men är det medvetet eller en instinkt då?

I v 12 så har ju nervsystem och hjärna utvecklats så en del forskare mm anser att de kan känna smärta, men jag tror inte vi under vår livstid kommer få ett korrekt svar på det. Och jag hoppas ts fått de svar han/hon vill?
    Gör det någon skillnad?
  • pluvdo

Nu har jag inte sett det där klippet ni talar om, men är ni säkra på att det inte bara uppfattas som att embryot/fostret försöker undvika instrumenten som sticks in? Alltså... saker som flyter runt i vätskor kan ju uppfattas som att de "simmar undan" när man försöker komma åt med exempelvis en sked. Som när det är lite smuts i vattnet och man försöker fånga upp det, då smiter det undan hela tiden. Har väl med tryck och så att göra. Kan det inte varit något liknande som uppfattades som att embryot försökte ta sig undan?

• Anonym
    pluvdo skrev 2010-07-24 18:22:22 följande:
    Nu har jag inte sett det där klippet ni talar om, men är ni säkra på att det inte bara uppfattas som att embryot/fostret försöker undvika instrumenten som sticks in? Alltså... saker som flyter runt i vätskor kan ju uppfattas som att de "simmar undan" när man försöker komma åt med exempelvis en sked. Som när det är lite smuts i vattnet och man försöker fånga upp det, då smiter det undan hela tiden. Har väl med tryck och så att göra. Kan det inte varit något liknande som uppfattades som att embryot försökte ta sig undan?
    Leta reda på klippet och avgör själv. Men ja det ser absolut ut som fostret vill komma undan!
  • Anonym
    pluvdo skrev 2010-07-24 18:22:22 följande:
    Jag upplevde det absolut som att fostret försökte undkomma instrumentet. Se videon själv och avgör.
  • arianne03

Men ett spädbarn kan ju inte ens koordinera sig så mycket att det kan undkomma om man nu skulle komma på tanken att peta på det med nåt vasst...så hur skulle ett foster kunna göra det? Det kanske kan resgera på beröring och röra armar och ben lite slumpmässigt på sin höjd, men att medvetet försöka undkomma genom att flytta sig? det låter väldigt otroligt, tycker iallafall jag.

• Anonym (gjort abort)

Tror det är minimal risk att fostret skulle överleva.Första tabletten är till för att avstanna graviditeten...dem 4 slidpiller man får efter är till för att stöta ut fostret.

Kan tänka mig att om man mår illa av första tabletten och har kräkt inom 1 timmer efter intagandet..så skulle det nog hända att det inte funkar...men bara vad jag tror.

Till mig sade dem när jag gjorde abort att om jag kräktes inom  någon timme efter intagandet skulle jag tillbaka för att få ny tablett. Endel må ju illa av den tabletten...jag kände inget alls av dem.

• Anonym

Vart finns den videon ni pratar om?

• MysTic PrincesS
    Anonym skrev 2010-07-24 18:55:49 följande:
    Vart finns den videon ni pratar om?
    Jag vet vilken video det är, inboxa så får ni länk.
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
Svar på tråden Kan fostret leva efter en medicinsk abort?