veronica03 skrev 2010-07-27 14:32:19 följande:
Det ar det namligen! Sjalv har jag bott i tre olika Nordiska lander fore vi flyttade hiyt(-dock inte fott barn tidigare-) och jamfor mycket med vad jag hor fran vanner! Just eftersom jag bor i ett valdigt litet land med hogt BNP/manga resurser ar det ju en massa som ar mojligt att tillbjuda har och inte pa andra stallen. Men tror att det blir svart att vanja sig vid langt mindre koll om jag senare i livet foder i Norden, nar jag vant mig vid detta. Man blir ju lite info-trygghets-junkie! (-men trots det blir jag ju ocksa paranoid som alla andra nar jag marker konstiga symptomer....

..)
Jag ar typ 154 cm kort, och vagde bara 47 kg innan jag blev gravid. Har hela graviditetn haft ganska daligt med aptit och snarare laga sockervarden an hoga... anda far jag en massiv baby som dessutom ar sa livlig att det gor ont (sa helt nu pa slutrakan har jag gett efter och ater glass precis nar jga har lust). Men det ar smartsamt att vanta stor baby nar man ar sahar liten. Har typ ett (STORT) huvud mellan benena och en vass baktass i revbenena konstant Min baby ar fixerad med huvudet ner och alla sager att "da kan man ju andas battre/lung trycket forsvinner". Inte for mig: bebisen racks overallt... samtidigt i bland! Skulle det inte vara for alla 4D scan bilder vi far har skulle jag seriost tro att min baby har atta ben och tjugo fingrar!
Oj förstår om de e jobbigare när man e kort o bära på ett barn, själv har jag inte haft några problem alls, nu kanske jag känner av de lite mer på slutet bara, vissa dagar känner jag trötthet i ryggen men andra dagarn känner jag mig som alltid :) Skönt det iaf. haha håller med om de där att om man inte sett sitt barn på UL så skulle man tro att de var någon slags alien eller något med flera armar och ben xD