Inlägg från: Rollindynamite |Visa alla inlägg
  • Rollindynamite

Sammandragningar som "trycker"

Är i v.37
    Får mest sammandragningar på kvällen när jag ligger ner o kollar på tv, eller när jag sitter i bilen. Då i samband med sammandragningarna har jag känt ett tryck i bröstet och i huvudet, jag blir lixom lite yr, det trycker i bihålorna nästan känns det som också. Min mamma sa att de säkert kunde vara så att de blir ett tryck, men ibland när sambon sover på kvällarna kan det bli riktigt obehagligt, då jag också får väldigt kraftiga sammandragningar som känns väldigt mycket, dock gör de inte särskillt ont. Inga förvärkar än direkt alltså.. Men känner ni andra i ungefär samma vecka, detta tryck när ni får sammandragningar?
  • Svar på tråden Sammandragningar som "trycker"
  • Rollindynamite
    luckyme83 skrev 2010-07-24 19:09:50 följande:
    jag är i vecka 33 och mina sammandragningar kan kännas både som ett tryck upp mot lungorna och som tryck neråt....
    obehagligast är det när det trycker mot lungorna tycker jag =/
    jo jag kan ju egentligen förstå om de blir tryck mot lungorna då magen inte ramlat ner än, vilket min har gjort, fast jag kände aldrig detta tryck innan magen ramla ner :/ Så det känns inte som att det e för att livmodern går emot lungorna som de annars kan göra.. Är lång så jag har sluppit ha livmodern högt upp...
  • Rollindynamite
    luckyme83 skrev 2010-07-24 19:13:26 följande:
    min mage har oxå sjunkit...det kan kännas mot lungorna iaf...
    jo så klart, men jag har inte haft något känn mot lungorna någon gång innan
  • Rollindynamite

fast de e inte de heller hehe x) jobbig jag e! Det händer lika ofta när ja ligger på sidan eller sitter upp i bilen. Också ibland när ja står upp, om de kommer en kraftig sammandraging känner jag av det direkt, innan den ens hinner komma så börjar det trycka i huvudet. Hört att endel får dåligt med syre till hjärnan när de får värkar och detta blir värre sen när man får riktiga värkar också, rädd att de ska va så :( för då påverkas ju den lille också, men visst de e väl bara o få syrgas kanske men. Man oroar sig ju för minsta lilla..

• Rollindynamite

oh shit va skönt att jag inte e ensam om det! Tänkte jag skulle fråga på mvc på fredag om varför de kan kännas så. För gud va man nojjar! Om någon hör något innan dess vad det kan va så säg till så gör jag desamma! Man tror ju alltid det värsta :P E säkert inget o oroa sig för alls!

• Rollindynamite
    abinito skrev 2010-07-25 10:31:56 följande:
    Jag ska till BM imorgon... ska försöka komma ihåg o fråga då.
    Ja! och kom ihåg o skriv va hon sa också xD
  • Rollindynamite
    ch77 skrev 2010-07-25 14:50:27 följande:
    Är i vecka 37 och känner också så vid flera sammandragningar per dag. Det känns nästan som om inget blod kommer upp i huvudet och min puls ökar. Det blir en tryckande känsla.
    Jaa precis, konstigt att man inte hört något om detta..
  • Rollindynamite
    abinito skrev 2010-07-26 12:19:18 följande:
    Frågade min bm idag, men enligt henne var de normalt.
    Ja det var skönt o höra, tack :)
  • Rollindynamite

Min bebis e inte alls stor va de tror och jag har väldigt bra med utrymme för min bebis också säger bm, e 1.77,5  lång så det e inte direkt trångt för h*n. . Liten e jag inte heller :P så för mitt fall stämmer de nog inte.. Och bebis e enormt livlig!! Rör sig som tuuuuuuusan!

• Rollindynamite
    Rollindynamite skrev 2010-07-27 14:08:32 följande:
    Min bebis e inte alls stor va de tror och jag har väldigt bra med utrymme för min bebis också säger bm, e 1.77,5  lång så det e inte direkt trångt för h*n. . Liten e jag inte heller :P så för mitt fall stämmer de nog inte.. Och bebis e enormt livlig!! Rör sig som tuuuuuuusan!
    min livmoder räcker inte under revbenen ens för jag e så lång i överkroppen. alldeles precis så de gör det, känns aldrig något under revbenen nästan.. Jag ska fråga min bm om hon har förklaring till vad det kan vara nu på fre :P
  • Rollindynamite
    veronica03 skrev 2010-07-27 14:32:19 följande:
    Det ar det namligen! Sjalv har jag bott i tre olika Nordiska lander fore vi flyttade hiyt(-dock inte fott barn tidigare-) och jamfor mycket med vad jag hor fran vanner! Just eftersom jag bor i ett valdigt litet land med hogt BNP/manga resurser ar det ju en massa som ar mojligt att tillbjuda har och inte pa andra stallen. Men tror att det blir svart att vanja sig vid langt mindre koll om jag senare i livet foder i Norden, nar jag vant mig vid detta. Man blir ju lite info-trygghets-junkie! (-men trots det blir jag ju ocksa paranoid som alla andra nar jag marker konstiga symptomer.... ..)

Jag ar typ 154 cm kort, och vagde bara 47 kg innan jag blev gravid. Har hela graviditetn haft ganska daligt med aptit och snarare laga sockervarden an hoga... anda far jag en massiv baby som dessutom ar sa livlig att det gor ont (sa helt nu pa slutrakan har jag gett efter och ater glass precis nar jga har lust). Men det ar smartsamt att vanta stor baby nar man ar sahar liten. Har typ ett (STORT) huvud mellan benena och en vass baktass i revbenena konstant Min baby ar fixerad med huvudet ner och alla sager att "da kan man ju andas battre/lung trycket forsvinner". Inte for mig: bebisen racks overallt... samtidigt i bland! Skulle det inte vara for alla 4D scan bilder vi far har skulle jag seriost tro att min baby har atta ben och tjugo fingrar!
    Oj förstår om de e jobbigare när man e kort o bära på ett barn, själv har jag inte haft några problem alls, nu kanske jag känner av de lite mer på slutet bara, vissa dagar känner jag trötthet i ryggen men andra dagarn känner jag mig som alltid :) Skönt det iaf. haha håller med om de där att om man inte sett sitt barn på UL så skulle man tro att de var någon slags alien eller något med flera armar och ben xD
Svar på tråden Sammandragningar som "trycker"