veronica03 skrev 2010-07-27 12:01:22 följande:
Det ar for att babyn borjar bli stor och jag ar liten (dvs den riskerar att bli 4 kg...). Jag bor nere pa kontinenten i en lilleputt stat med massor av resursetr; har gor man allt for att undga dramatiska fodslar; du blir foljd av en privat fodelseslakare hela tiden fran starten, som sjalv tar ansvaret over din fodsel (barnmorskor har ar bakgrundsfigurer/assistenter. Har bara traffat en en gang). Man blir scannad hela tiden och de har en tendens att ingripa hastigt och ofta eftersom de hela tiden har all info. De later folk inte ga over tiden heller.... Nagra tycker det ar onodigt men sjalv ar jag ganska lattad eftersom jag har mycket vark.
Men just darfor vet jag att det i mitt fall inte borde vara farligt med "detdar trycket" eftersom min lakare kollar varje vecka.
Men det ar skont att hora att man inte ar ensam i allafall. Man blir latt nojig - i allafall med forsta barnet!
vilken skillnad det är mellan länderna ändå. samma med mig. Dom "räknar med" att det kommer vara en 4 kilos klump i magen. är med ganska liten, 155 cm. har tre barn innan. två av dom vägde 3300 o 3400. dom gick bra. den tredje vägde 4200 och kom inte ut. fastnade högt upp. är jätte orolig för det nu med när dom "tror" att barnet är stort. Men här är det inget problem. Det löser sig... o läkaren träffar man ju bara om det är riktigt "allvarligt". klart att man kanske inte ska lägga sig i förmycket, tror kroppen löser det mesta, men är man orolig så vet man ju att dom verkligen håller koll på en!!