• Här och nu

Bygger ditt förhållande på sex?

Faller din relation om sexet minskar? Väntar på svar. Min relation gör det defintivt inte.

• Svar på tråden Bygger ditt förhållande på sex?
  • Fidelis ad urnam

Våran relation skulle inte falla om vi hade mindre sex, just nu känns det däremot som att vi har sex hela tiden då vi försöker bli med barn

• Teskedsmamman

Absolut inte!

Visst är det en bra sak i ett förhållande men om man som vi har 4 barn snart och alla är 6½ år eller yngre så blirdet kanske inte så ofta, särskilt inte som maken har arbetstider från eftermiddag till mkt tidig morgon
    Däremot är kroppskontakt över huvudtaget viktigt, man måste inte ha sex men pussar, kramar, sitta i knät och t ex sitta och mysa i soffan viktigt.

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • VirrigaVerna

Nej men sex är en viktig del i vårt förhållande.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Michisen

Nej. Däremot skulle jag inte vilja leva i ett förhållande där vi inte pussas, kramas, tar på varandra med kärlek i händerna och blickarna...
    Det skulle jag inte klara av.
    Att leva utan sex i ganska långa perioder är däremot inget vår relation har några problem med, som tur är.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Jennie med ie

"Bygger din relation på sex?"

Ja, delvis. Sex är en av flera viktiga byggstenar i min och makens relation. Om någon av de byggstenarna inte fungerar tillfredsställande påverkas vår relation negativt och om det är möjligt vill vi försöka få rätsida på det.

Sex mer sällan är däremot inte tvunget synonymt med att det inte är tillfredsställande...

• nollåtta

Nja, sex är en stor del i vår relation.

• Semper Idem

Utan sex hade det varit en annan relation.

• Pemmel

Inte en chans.
    Sexet är en viktig del, men långtifrån den viktigaste. Jag släpper inte frivilligt min sambo om han så skulle "lägga ner" det där med sex helt.

• Pormoicheia

Inte alls

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • fruis

Det beror väl på. Min man skulle må pissdåligt om vi helt slutade ha sex och frågan är ju vad som skulle hända om år efter år gick utan att vi hade sex, jag vet inte? Vi skulle komma ganska långt bara på uthållighet och äktenskapslöften men frågan är om det verkligen skulle funka i längden, verkligen svårt att säga.

För egen del tror jag inte att det skulle vara ett problem men å andra sidan har jag ju lyxen att väldigt sällan bli nobbad eftersom min man ändå vill ha mer sex än jag vill.

Svar på tråden Bygger ditt förhållande på sex?