• LAMadde

Att flytta hem till Sverige!!

Du vet redan vad jag kommer säga Men.. vi har ju varit här i några månader nu och Josh har inte hört ett
    sk*t från nån utav alla de rekryterare han varit i kontakt med. Han har mailat och ringt. Har fått prata med någon på 2-3 ställen och dom säger att dom ska hålla ögonen öppna. Han började söka jobb redan innan vi kom hit. Så sammanlagt har han sökt jobb här i 7 månader och inte hört nåt. Om du söker på AMS, stepstone, monster och liknande sidor på ENGELSKA så kommer det upp annonser helt på engelska, men sedan står det ALLTID att man ska kunna skriva, läsa och prata flytande svenska. Va en på min blogg som föreslog att Josh skulle jobba som servitör och om ja föreslog det till honom så skulle han nog garva ihjäl sig.

Så precis som du redan planerat så är det ett stort MÅSTE att han hittar jobb innan ni flyttar. Du har förresten rätt till föräldrapenning om du är mammaledig. Jag ska få lägsta summan som är 180kr/dag (4300kr ca efter skatt). Men jag har fortfarande inte fått nånting, ska bli spännande att se när dom pengarna börjar dyka upp

Svar på tråden Att flytta hem till Sverige!!