• RåsaPrinSessa

Tecken på havandeskapsförgiftning..ska jag ringa förlossningen eller vänta tills imorgon?

Hej!
    I fredags var jag inne på mvc och hade då 147/96 i blodtryck i genomsnitt (som högst 172/113) och +2 i äggvita i urinen. Jag har också haft huvudvärk sen i onsdags och ögonflimmer sedan mitten av graviditeten. Den senaste veckan har jag svullnat en del oxkså och gått upp 5 kg.
    Min bm skickade in mig till förlossningen, men väl där så var blodtrycket lite lägre (132/86) och läkaren där sa att jag troligen hade urinvägsinfektion (trots att jag inte har några symptom på det).

I vilket fall..sitter här nu med huvudvärk, tre timmar sen jag tog huvudvärkstabletter och dom hjälpte inte..ska jag ringa till förlossningen igen redan idag eller ska jag vänta tills imorgon då läkaren tyckte jag skulle till mvc för att kolla blodtrycket och urinen igen?

Hur hade ni gjort?

(jag är i v.37+3 med andra barnet. Första barnet föddes med akut kejsarsnitt i v.32+2 pga just havandeskapsförgiftning)

• Svar på tråden Tecken på havandeskapsförgiftning..ska jag ringa förlossningen eller vänta tills imorgon?
  • kråkanbråkan

hojja, ring direkt.!

• kråkanbråkan

bättre man ringer en gång för mycket än en gång för lite.

• MissEllie

Det är alltid bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite, ring så fort du kan!!!

• MimmiPigg2010

ring absolut. Mig lade de in. Inget att leka med. Lycka och kram!

• gellis

ring ring ring. konstigt att dom inte hade dig kvar för observation förra gången redan.

• gellis

måste påpeka att jag tycker att det låter konstigt att läkaren trodde att det rörde sig om en urinvägsinfektion med din bakrund. det hade kanske låtit mer logiskt om du vore så att du inte har haft HF tidigare, sen är det fullt möjligt att ha HF utan det skyhöga blodtrycket.

• RåsaPrinSessa

Tack kära ni, jag har ringt och de tyckte jag skulle komma in så:)

kramar

• MimmiPigg2010
    RåsaPrinSessa skrev 2010-07-25 14:43:46 följande:
    Tack kära ni, jag har ringt och de tyckte jag skulle komma in så:)

kramar
    skönt att höra! Glad
  • RåsaPrinSessa

Alla prover var bra på förlosningen, huvudvärken berodde på svullnaden men var inget farligt om än jobbigt!
    Dock ska jag gå på ännu tätare kontroller, varannan eller var tredje dag och kolla blodtryck och äggvita!

kram och tack för alla svar<3

• MimmiPigg2010
    RåsaPrinSessa skrev 2010-07-25 21:14:12 följande:
    Alla prover var bra på förlosningen, huvudvärken berodde på svullnaden men var inget farligt om än jobbigt!
    Dock ska jag gå på ännu tätare kontroller, varannan eller var tredje dag och kolla blodtryck och äggvita!

kram och tack för alla svar<3
    det låter jättebra! Vad skönt att bli hemskickad! Vila mycket och var noga med att kolla hur du mår och att du hinner känna efter, bra att kunna gå och kolla varannan dag Glad kram
Svar på tråden Tecken på havandeskapsförgiftning..ska jag ringa förlossningen eller vänta tills imorgon?