Ska jag acceptera att bli kallad fula ord??
Hej! Lever med en man som har en son på snart 16 år och har gjort det i 5 år nu ,till saken hör att hans mamma skiter precis i han!Hon betalar inget underhåll,inga kläder,& förut ville hon ej ha han annat än när det passa henne för att nu inte ha han alls!!Och frågar man henne kan du hjälpa till då & då (ett datum/vecka/dag) blir svaret: Ja har ju mitt liv & fam i gbg hur kan ni ens kräva att jag ska ta hand om han!!hur kan ni ens med??!Ja har försökt få henne att förstå att det funkar inte så..Man ska hjälpas åt/ge & ta det vinner ju alla på,presic så som jag och mitt ex har det med mina barn som bor här varannan vecka -e bara att ringa om det är ngt så kommer han så fort han kan,och man ska dela på utgifter 50/50 som inte är några problem med han heller,detta funkar heller inte hos pojkens mamma..Sen satte hon både pojken & min sambo i skiten genom att beställa saker i deras namn som ligger på inkasso idag..Men pojken ser ändå sin mamma som en "gud" och alla andra är inte vatten världa ens!!Ja har gjort allt,ringt advokat/gått till tingsrätt där hon lova guld & gröna skogar som hon sen sket i de me,ringt bup,pyskolog,soc mm,jag betalar alla hans kläder,skor,julklappar,mat mm men man har inte ens fått ett tack av han!Det som retar mej är att sambon skiter oxå i sonen för han tycker det är bättre att göra det för det gör ju mamman och får av soc beröm för det!!
Nu till saken: Ja ber han tex dammsuga & moppa sitt rum,byta på kattlådan,gå ut med hunden,ta den gamla mjölken innan den nyinköpta,duscha,byta kläder eller ngt sådant enkelt och han får då vansinnesutbrott (slår mer el mindre sönder sitt rum)och gapar till mej att det tänker han fan inte göra för det e ju den där fittjävelns/horjävelns/fittans fel (Jag) att han måste göra det det behövde han ju aldrig göra när han & pappa bodde själva..Och detta står jag inte och tar,utan ja säger till han i ett hushåll hjälps man åt,punkt slut!
Han gör inget utan tillsägelse ej ens duschar,byter kläder!
Sambon går ej att prata med alls utan att han blir skitsur/letar fel hos mina barn mitt i diskussionen!Han säger bara "han är ju sådan de vet du ju"!!
Jag är övertygad om att han har ngt pyskiskt störning/sjukdom/diagnos men sambon vägrar att ta han till läkare för detta och säger då skulle ju bup ha hittat det..
Han ger mig all skit för att mamma skiter i han och fattar inte att det är hennes egen fria vilja att göra det!
Hur ska jag göra ????börjar bli ngt trött på situationen..och kastar ja ut han är det nog stor risk att pojken förfaller helt då varken mamma/pappa vill ta ngt ansvar över han.. =(
tacksam för svar