• Madif

Vad jobbar du med och vad tjänar du?

Halloj!
    Ren och skär nyfikenhet!
    Skriv gärna vart i vårat långa land du bor...

Börjar med min egen nakna sanning då:

Jobbar som undersköterska inom hemsjukvården.
    Bor i Stockholm, tjänar 19200kr innan skatt (så klart =P).
    Jobbar dagtid vardagar, fast anställning på 100%.

Som sagt jag är bara nyfiken och intresserad!

BYE BYE

• Svar på tråden Vad jobbar du med och vad tjänar du?
  • carro79

Jag jobbar oxå som Uska inom hemtjänsten. Tjänar 21000 innan skatt och har fast jobb på dagtid mån till fre och heltid. Bor i Stockholm

• ÅzaLu

Undersköterska i Lunds kommun, tjänar på 100% 19700:-, men ska snart få löneförhöjning!! jag jobbar dock kväll o helg också så får lite OB på de =)

Jobbar 85 %

• Anonym

Truckchaufför, 5-skift, får ut mellan 20-22 k varje månad.

• Anonym

operatör inom tillverknings industri 23000 i grundlön mellan 3500 och 5000 i ob varje månad, jobbar 5-skift

• Anonym (OJ!)

Vad bra ni känner!  Jag är restaurangbiträde och har en månadslön på 14 750 kr  brutto ( jobbar 77%).

• Anonym

Lärare 32 200 kr.(har ej fått löneförhöjningen än) Arbetar enligt avtalet  47,5 h / vecka för att jobba in loven, men det blir alltid mer. Ska försöka förhandla till mig 40 h vecka med övertidsersättning och "vanlig" semester att ta ut när man vill. 
    Stockholms län

• Anonym (P-vakt)

Jobbar som parkeringsvakt åt ett privat P-bolag, har i genomsnitt 22758:- i  månaden innan skatt.
    Har jobbat där i fem år och får kollektivavtalsenlig lön. (Transportarbetareförbundet.)

• GrönaDruvan

Jobbar i butik. Har en månadslön på nästan 20 000 + ob. Får väl ut ca 17-18 000 i månaden, lite olika.

• Anonym (ssk)

Jobbar som sjuksköterska inom Östergörtlands landsting. Tjänar 20800 kr innan skatt. Brukar få ut ca 17-18000 efter skatt pga all övertidsersättning.

Svar på tråden Vad jobbar du med och vad tjänar du?