• Thotis90

Smärta i livmoder och äggstockar av p-piller

Jag har ätit p-piller i ca 5 års tid och äter för tillfället Trinovum 28. Detta är mitt fjärde märke, vilket beror på att jag har haft så konstiga biverkningar tidigare. De biverkningar jag råkat ut för är:

* Produktion av en bröstmjölksliknande vätska (ur brösten)
    * Onormalt mycket flytningar
    * Starka smärtor i livmodern och äggstockarna

Som tidigare nämnt äter jag för tillfället Trinovum 28 och det är tyvärr det märket som gör att jag får ont i livmodern och äggstockar. Det uppstår oftast 1 ½ - 2 veckor innan mens och håller ofta i sig tills några dagar efter mensen. Ibland kan jag ha ont i en hel månad åt gången.

Jag har varit till barnmorska där jag fått göra en gyn.undersökning. Det har också tagits ett plasmaprov (tror jag det heter) och det visade ingenting. Jag undrar vad detta kan bero på? Är det så att jag kanske inte är ämnad att äta p-piller pga. alla biverkningar. Det verkar inte spela någon roll vilket märke jag har, utan jag har problem hela tiden.

Jag har tidigare gjort en abort och blev då rekommenderad av barnmorskan att endast hålla mig till p-piller, men hur ska det fungera om jag har såna problem?

Vad finns det för mig att göra? Måste jag söka hjälp hos gynmottagning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 19:30
    Jag kan tillägga att jag alltid har en cremefärgad flytning varje gång jag drabbas av denna smärta.
  • Svar på tråden Smärta i livmoder och äggstockar av p-piller
  • Therese barnmorska

Hej!
    Jag tycker att du ska byta preventivmedel. Beställ tid hos din barnmorska. Det finns många bra alternativ till p-piller.
    Lycka till,
    /Therese

Svar på tråden Smärta i livmoder och äggstockar av p-piller