Inlägg från: NinnieToki |Visa alla inlägg
  • NinnieToki

Livrädd för stort barn!

Jag är i vecka 34+5, och jag gjorde ett TUL i torsdags.
    Då fick jag reda på att min "lilla" söta bebis är 37% större än medel bebisar...

Jag som precis börjat lugna mig inför förlossningen, och nu är jag värdlens räddaste.
    De beräknade att om jag går hela tiden, så kommer bebis väga runt 4500g när h*n föds.
    Usch, jag vill inte spricka massor....buhuuu....

Kramar!

• NinnieToki
    CherrySkull skrev 2010-07-25 22:20:24 följande:
    Ninnie: oj ja det är ju en del! Är det ditt första barn?
    Skulle du få göra några flera TUL ?

Mvh
    Jo jag ska på ett till TUL den 5e augusti.
    Hoppas bebis har slutat växa lite då....Avstannat lite iaf.

Däremot har jag börjat märka en del nu, som ökade flytningar, bebis är fixerad liksom huvudet. Magen har sjunkit drastiskt och det känns i hela underlivet att något vill komma ut snart.

Och ja, det är mitt första barn.
    Spännande men läskigt!

Mvh
    Ninnie
  • NinnieToki

Vill lugna TS också med att säga att även om Bebisen är stor i sf mått eller på TUL, alltså i vikt, betyder inte det att bebisen är större än genomsnittet i tex längd...

Det är vad jag intalar mig själv heeela tiden just nu iaf...

• NinnieToki
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-31 21:52:30 följande:
    *Fnis* om du kunde säga så till mig med
    Man kan ju alltid önska iaf... Tungan ute
    Min lilla älskling är ju redan 3400 stor, och det är 30 dagar kvar till BF... Hoppas den "lill*" ÄR liten
  • NinnieToki

CherrySkull:
    Japp, ska på TUL på torsdag (5 aug).
    Hoppas verkligen p det bästa, och att jag snart blir igångsatt.
    Jag lider av att både jag och bebis är så här stora. Jag är verkligen gigantisk! ALLA som jag möter reagerar på att jag är stor, och många tror det är tvillingar (men det är bara en).

Jag lider, har ont av svullnaden och storleken. Och jag hoppas bebis är snäll som kan komma tidigt...

Lyca till, till alla oss med bamsebebisar

• NinnieToki
    CherrySkull skrev 2010-08-02 05:01:23 följande:
    Ninnie: Okej, vilken vecka är du i?
    Är också stor..har nog fått hört det ändå sen jaa jag vet inte hur tidigt! haha
    Jag hoppas också på en igångsättning om det visar sej att bebis blir väldigt stor, hoppas verkligen dom tar mej och min rädsla på allvar och inte bara "pratar" bort den som dom brukar vara duktiga på att göra..

Usch förstår hur du känner dej, dock är jag inte så svullen. Men har sjukt ont i kroppen, har haft foglossning sen v 20 ungefär och det gör förbannat ont:(

Går även på extrakontroller då jag hade havandeskapdf med första, hon kom v 35.

www.ettoettblirtre.blogspot.com
    Nu är jag i vecka 36+4. Ligger inne nu på BB för havandeskapsförgiftning.
    De vill inte sätta igång mig så länge läget är stabilt, men jag verkligen ber om att få bli igångsatt.
    De verkar inte riktigt förstå hur jobbigt det är just nu, de snackar bort det och säger att det bästa för bebis är att bebis är i magen...JO, det fattar väl jag med! MEN, det är INTE det bästa för mig just nu.

Kommer ju inte orka med en förlossning om det ska hålla på så här länge till.
    Nu i torsdags (igår) på TUL hade min älskling växt ytterligare. Så nu väger bebisen 3800 g! För mig är det gigantiskt! Jag vill att ungen kommer ut nu!

Men jag hoppas på att få bli igångsatt snart iaf, för det är ju på gång. Är öppen En cm, har havandeskapsförgiftning och jag känner mig allmänt inte pigg.
    Några till, sen så skriker jag efter att bli igångsatt!!!
Svar på tråden Livrädd för stort barn!