Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Livrädd för stort barn!

Tänkte berätta att när man väntar andra barnet eller tredje barnet som jag gör just nu så kan magen se större ut och med detta med tillväxt kurvan ser anorlunda på oss alla med självklart ska du prata med barnmorskan din.

Dottern låg över mellan kurvan hon var beräknad väga 3,500g men var 4140g och 52cm
    Sonen vet jag inte men i vecka 41 skulle han väga 4885g men var 5810g och 62cm men han låg överst på Tvilligkurvan och 5cm ovanpå den

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    NinnieToki skrev 2010-07-31 21:50:08 följande:
    Vill lugna TS också med att säga att även om Bebisen är stor i sf mått eller på TUL, alltså i vikt, betyder inte det att bebisen är större än genomsnittet i tex längd...

Det är vad jag intalar mig själv heeela tiden just nu iaf...
    *Fnis* om du kunde säga så till mig med
  • 3 barns mamma84
    NinnieToki skrev 2010-07-31 21:58:30 följande:
    Man kan ju alltid önska iaf... Tungan ute
    Min lilla älskling är ju redan 3400 stor, och det är 30 dagar kvar till BF... Hoppas den "lill*" ÄR liten
    Okej då lägger du på + eller - med vikt Hihi men jag gissar på 4300g
  • 3 barns mamma84
    CherrySkull skrev 2010-08-01 08:05:05 följande:
    loujac: Försökte dom med vanlig förlossning först fast han var så stor? Visste ni innan att han var stor?=)
    Självklart vill man det men på mig när han skulle väga 4885g så fick jag går ner till förlossningen efter mitt Tul och det var prat om igångsättning men tack och lv var min tapp omogen och jag var bara öppen 2½cm
    2 dagar fick jag vänta och han kom ut med planeradsnitt vecka 41+2 och var större
  • 3 barns mamma84

Lotta s Min barnmorska var störd i huvet (ursäkta mig) men hon sa att andra barnet inte behövde vara större än första var och vägrade ta mig på allvar.
    Men när jag kom till henne 8 dagar över tiden sa hon till mig ''vad gör du här ska du inte föda honom''
    Jo svarade jag men jag kan inte föda honom om han inte vill komma ut.
    Så då insåg hon att hon kanske skulle ge mig Tillväxtul ÄNTLIGEN jävla kärring.
    Alla på förlossningen blev förbannade på barnmorskan aggerande och pågrund av henne kunde jag ha dött.

Nu har jag flyttat till danmark och jag känner mig skittrygg alla tar mig på allvar
    är i vecka 19+4 idag vecka 20 och magen e stor och dom misstänker stort barn redan men bf är 21 dec och snitt kommer i nov hoppningsviss tul får jag i nov

• 3 barns mamma84

CherrySkull skrev 2010-08-01 21:14:33 följande:
    Lotta S: Jag förstår verkligen inte hur dom kan neka TUL när båda dina barn vart så stora så tidigt:/

Vi ska ialf på ett 3dje TUL imorgon, får väl se vad han väger då..Sist vägde han 2600g +33% för stor i v 31.
    Nu är vi i v 33..undrar vad som händer om han växt väldigt mycket. Är livrädd för att han ska väga över 3500g redan och att dom inte vill planera in en igångsättning eller ett planerat snitt. För dom kan väl inte sätta igång det hur tidigt som helst heller`? Någon som vet när dom tidigast sätter igång?

Är verkligen rädd för att föda ett barn över 4 kilo..eller ännu värre 5!!

Ninnietoki: Ska du på något mer TUL?
    Min pojk är beräknad 22 dec men då min son var 5810g så vill dom ge mig snitt eller igångsättning i nov redan.
    Dottern vägde ju 4140g 1:a barnet.
    Nu när det är en kille i magen blir jag mer o mer rädd är i vecka 21 och magen är STOR ..
    Bm misstänker stort barn nu med.

Ts du kommer få snitt och igångsättning för ett barn över 5 kg får man igentligen inte föda ut.
  • 3 barns mamma84
    CherrySkull skrev 2010-08-05 10:24:42 följande:
    2 barns mamma: Okej, jo jag hoppas verkligen på en igångsättning. Vi var och kollade nu i måndags, runt 3 kilo vägde han och då var jag i v 33+6. Ska tillbaka om 2 v igen, hoppas då på att vi kan prata om igångsättning. Men det känns som om dom bara vifftar bort det såfort man nämner det. Jobbigt!

Jag kan ju bara tänka mej vad han kommer väga om dom låter mej gå fullt ut eller ännu värre, över tiden!

www.ettoettblirtre.blogspot.com
    OjOjOj hehe han kommer vara större om han går över men om du inte går över så kommer han nog väga
    4-300g

Sen måste jag tilllägga snygg BLOGG vill att du gör min HIhi ''blinkar med ögat''
    Jätte söt Vilda oxåHjärta
Svar på tråden Livrädd för stort barn!