• Lotta S

Livrädd för stort barn!

Förstår hur du känner. Själv har jag blivit nekad både TUL och igångsättning denna gång, då BM inte tror att det är ngn stor bebis. Men jag är LIVRÄDD ändå...
    Första sonen kom i v.37+5 och var 51cm, vägde 3970gr. Andra gossen kom i v.36+3, längd: 51cm, vikt: 4035gr, och den förlossningen slutade med katastrofsnitt.
    Idag är jag i v.37+2, och bara väntar på att det ska dra igång så snart som möjligt, men inga känningar ännu

Kanske inte var mycket till tröst... Men jag förstår hur du känner dig.
    Lycka till!!

• Lotta S
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 09:02:03 följande:
    Lotta s Min barnmorska var störd i huvet (ursäkta mig) men hon sa att andra barnet inte behövde vara större än första var och vägrade ta mig på allvar.
    Men när jag kom till henne 8 dagar över tiden sa hon till mig ''vad gör du här ska du inte föda honom''
    Jo svarade jag men jag kan inte föda honom om han inte vill komma ut.
    Så då insåg hon att hon kanske skulle ge mig Tillväxtul ÄNTLIGEN jävla kärring.
    Alla på förlossningen blev förbannade på barnmorskan aggerande och pågrund av henne kunde jag ha dött.

Nu har jag flyttat till danmark och jag känner mig skittrygg alla tar mig på allvar
    är i vecka 19+4 idag vecka 20 och magen e stor och dom misstänker stort barn redan men bf är 21 dec och snitt kommer i nov hoppningsviss tul får jag i nov
    Min BM har haft semester i några veckor nu, och jag har fått träffa en vikarie, men nästa vecka är den rätta tillbaka. Då är det ju nästan dags ändå, men har inget hänt innan dess, så ska jag åtminstone be om en hinnsvepning, så kanske det sätter igång. Är inte alls sugen på att gå över, när de andra kommit väldigt tidigt och varit så pass stora.

Håller tummarna för att det går bra för dig, och att du får komma på TUL i november.
Svar på tråden Livrädd för stort barn!