• Angiiel

hungrig o illamående... :/

Hey! Är gravid i v.8 o hungrig jämt, hur ska detta sluta? kommer bli stor som en ballong ju.
    Det lixom suger i min mage nästan jämt, äter man något litet så försvinner det en stund, men kommer sedan åter igen o äter jag inte så börjar jag att må illa.. hur jobbigt som helst!
    Det är ju så svårt hur man ska göra, för folk undrar ju varför man inte mår bra men vet inte hur jag ska göra...vill ju inte berätta riktigt än för alla.. Jag måste typ ha med mej mat vart jag än går, iaf vatten o frukt o kex... helt galet..det är jobbigt detta... någon som har något förslag eller kan hjälpa mig?
    Mvh!

• Svar på tråden hungrig o illamående... :/
  • kollberg1

precis samma för mig! kommer att väga 100 kilo tillslut. Min förra graviditet gick jag upp 30 kilo, men gick ner dem ganska fort efteråt. hoppas jag klarar det denna gång också..

• finskaflikkan

så e de för mig med, varierar från dag till dag.. går in i v10(9+0) imorn.
    Man e skithungrig och sen när man ska till att äta så tappar man aptiten och sen blir man illamående istället...

• Angiiel

Ja visst är det skit jobbigt... detta är ju andra gången jag är gravid, fick missfall innan jul, så nu hoppas jag att allt ska gå vägen... men min förr graviditet var inte alls sådan... mådde hur bra som helst...
    jobbigaste är att man måste tänka på att ta med sig mat hela tiden.. suck... :/
    det var inte dåligt att kunna gå ner så mkt så fort... hoppas du klarar de galant denna gången oxå. Vilken vecka är du i?
    Glad

• Angiiel
    finskaflikkan skrev 2010-07-25 23:30:43 följande:
    så e de för mig med, varierar från dag till dag.. går in i v10(9+0) imorn.
    Man e skithungrig och sen när man ska till att äta så tappar man aptiten och sen blir man illamående istället...
    ja precis... skönt då är jag nte ensam med matproblem då.. :)
    känner precis samma sak... jag går in i v.9 i mon. skiljer en vecka då på oss :)
  • Golden Robot

Ja, usch. Har det också så (åttonde veckan). Är glad att jag just nu har semester och kan ligga på soffan hela dagen och försöka få i mig nåt. Innan jag är klar med "frukosten" är det dags att sätta igång med "lunchen". När jag äntligen fått i mig nåt som kan kallas lunch är det dags för "middag". Matos går inte alls, så att laga nåt är knivigt, och oftast hinner maten kallna innan man fått i sig den. Det positiva med det är ju att kall mat inte alls luktar lika mycket som varm mat ;)

Konstant hungrig - konstant illamående.

• acure

är på 8+0 idag och mår riktigt hemskt illa. Måste småäta hela dagarna för att slippa känna illamåendet, känner mig redan stor och plufsig, kommer gå upp alldeles för mycket känns det som, om det ska fortsätta såhär.
    Det enda jag kan känna mig sugen på är dessutom bröd med bregott extrasaltat, alltså inte direkt världens nyttigaste att vara sugen på. Kunde man inte vara sugen på typ majs?

Tack och lov har jag lyckats hålla mig ifrån kräkningar, men illamåendet är förhemskt bara det.
    Har tagit postafen ett par ggr och tycker att det hjälper men då blir jag istället en zombie som knappt kan hålla ögonen öppna. Pest eller kolera liksom?

Men jag är tacksam för att jag känner symptom iallafall, det är ett positivt ont och det känns lättare när man vet vilken fin present vi kommer få i början på mars. :)

• ja88

Välkommen i klubben ;) har haft detsamma i ett antal veckor... är i vecka 12 nu. Resonerar väl som så att det handlar om en begränsad period och man får göra det som behövs för att må drägligt... man får ju välja så gott det går det man småäter (inte det lättaste när man bara är sugen på vissa saker), jag har kört mycket frukt och yoghurt mm under de varma veckorna... dock hade jag faktiskt inte gått upp något alls utan snarare ner något kilo vid inskrivningen. Så det verkar ju som kroppen behöver och gör av med energin! Kan för egen del inte alls äta lika stora portioner som vanligt heller, så jag inbillar mig att antalet kcal per dag blir ungefär som vanligt, bara det att ätandet delas upp på många mindre mål.

• Tigra79

Här är en till som mår illa dygnet runt och är hungrig mest hela tiden. Är dock inte sugen på att äta så mycket, fast jag borde.
    I natt fick jag gå upp strax innan kl 4 för att äta lite, var stört omöjligt att somna om efter senaste kissepausen pga illamående/hunger.

• lilyminna

här är en till som kämpar med illamående...är i v. 15, det har blivit liiite bättre men det är INTE kul o jobba....jobbar första veckan efter sjukskrivning och det går inte jättebra...nära att spy flera gånger bara idag :(

Svar på tråden hungrig o illamående... :/