• Angiiel

hungrig o illamående... :/

Hey! Är gravid i v.8 o hungrig jämt, hur ska detta sluta? kommer bli stor som en ballong ju.
    Det lixom suger i min mage nästan jämt, äter man något litet så försvinner det en stund, men kommer sedan åter igen o äter jag inte så börjar jag att må illa.. hur jobbigt som helst!
    Det är ju så svårt hur man ska göra, för folk undrar ju varför man inte mår bra men vet inte hur jag ska göra...vill ju inte berätta riktigt än för alla.. Jag måste typ ha med mej mat vart jag än går, iaf vatten o frukt o kex... helt galet..det är jobbigt detta... någon som har något förslag eller kan hjälpa mig?
    Mvh!

• Svar på tråden hungrig o illamående... :/
  • AnneLine

Hej.
    Illamående sen v.5 när jag fick reda på att jag var gravid. Är nu i vecka 13+4 och mår illa hela dagarna men innan var de värre då mådde jag illa, åt nästan inget och spydde. Nu mår jag illa och är hungrig typ hela tiden, tänker att de ska gå över men de gör de inte.
    Så förstår hur ni känner er.. Så jobbigt..

♥ Thea 090320 anneliine.blogg.se/
  • thweni

Lergigan Comp mot illamående, säger jag bara. Det har hjälpt mig jättemycket, är i v.13+3 idag och har mått illa sen v.7-8 nånting. För 2 veckor sen fick jag nog. Innan dess hade jag bara mått illa utan att spy, men jag fick knappt i mig något, vilket gjorde att jag mådde ännu mer illa och fick i mig ännu mindre. Gissa om jag gick ner i vikt eller inte..
    Men för 2 veckor sen började jag då spy och tänkte att jag inte kommer att få i mig nånting på flera veckor om det ska vara såhär, och jag kommer att hamna på sjukhus med dropp och hela baletten, och Postafen hjälpte mig inte alls... Ringde min bm som pratade med läkaren som skrev ut ett e-recept på Lergigan Comp. Var bara att åka till apoteket samma kväll och hämta ut. MYCKET bättre än Postafen och man blir inte trött av dem (de innehåller en liten del koffein, så det vore konstigt om man blev trött.. :-P ) Det hjälper mycket fortare också.

Jag hoppas att jag ska få slippa Lergiganet snart, men tar varje dag som den kommer. Mår jag illa, ja då blir det en tablett, gör jag det inte så försöker jag klara mig utan. Men det är skönt att ha dem "ifall att"..

• Tigra79

Kan tipsa om att äta postafen innan läggdags, de flesta blir ju som sagt ganska trötta av det och det är ju inte helt fel nattetid. I förrgår sov jag illa hela natten, var upp och kissade flera gånger och fick till och med gå ner och äta en macka för att jag var så hungrig/illamående så att det inte gick att somna om. Igår kväll tog jag min första postafen och jag sov riktigt gott hela natten, vaknade vid ca 6.30 och fick gå och kissa och fortfarande mådde jag inte illa.
    Kommer dock att undvika det dagtid eftersom jag är trött nog ändå.

• Angiiel

Hejsan,
    Tack för alla fina tips... jag ska försöka hanak mig framåt... är i vecka 9 nu.
    suget i magen gör mig galen.... sen när man väl ska äta så går de inte.. men man måste ju försöka pilla i sig lite för bebisens skull...
    hoppas de ska vända snart för oss alla.

• Rosahjärta

Hej !
    Jag går in i vecka 13 imon. Och ja har nu spytt tre dagar i rad på förmiddagen innan ja hunnit äta frukost . Och det är verkligen skitjobbigt :/ .. Något som funkar för mig är att äta vaniljyoghurt .Stoppar illamåendet i några timmar :).
    Sen finns de snacks som funkar skitbra för mig å de är : bullar (kanelen som gör under) , turkisk peppar och lakrits . Men lakrits ska man inte äta mer än högt 50 g per dag . :)
     Håll ut alla ! 

• Angiiel
    Rosahjärta skrev 2010-08-01 19:24:56 följande:
    Hej !
    Jag går in i vecka 13 imon. Och ja har nu spytt tre dagar i rad på förmiddagen innan ja hunnit äta frukost . Och det är verkligen skitjobbigt :/ .. Något som funkar för mig är att äta vaniljyoghurt .Stoppar illamåendet i några timmar :).
    Sen finns de snacks som funkar skitbra för mig å de är : bullar (kanelen som gör under) , turkisk peppar och lakrits . Men lakrits ska man inte äta mer än högt 50 g per dag . :)
     Håll ut alla ! 
    tack för tipsen! :) de måste vara grymt jobbigt, jag har problem med att äta överhuvudtaget...
    men nu går de lite lättare... ska försöka med bullar :)
    nektariner är gott just nu :)
    godis är ju nästan alltid gott hehe!!
  • Rosahjärta
    Angiiel skrev 2010-08-01 20:19:02 följande:
    tack för tipsen! :) de måste vara grymt jobbigt, jag har problem med att äta överhuvudtaget...
    men nu går de lite lättare... ska försöka med bullar :)
    nektariner är gott just nu :)
    godis är ju nästan alltid gott hehe!!
    Varsågod !:)
    Jo de är ju det. Och att känna att man inte ha matlust är jobbigt det med.Så var de också för mig ett tag,Och då tvinga jag mig själv att proppa i mig knäckbröd me ost på fastän att ja inte alls hade någon hunger överhuvudtaget heh .
    Det e bra att de går lättare för dig nu,skönt !
    Jaa ! nektariner är ju sjukt gott.Ja ska nog ta å köpa de nästa gång ja går till affären !
    Ja godis funkar som smort för mig med ! ;) Och ibland kan ja få hemskt stort sug efter marabouchoklad :O..
    Jätteknasigt Tungan ute 
  • AnnaOctavia

jag hoppar in i den här tråden.
    har jätte mkt halsbränna, det liksom trycker på i halsen hela tiden, ungefär samma känsla som när man ska gråta..
    jättejobbigt.
    sen 2 dagar har jag börjar må lite illa.
    men imorse mådde jag fan inte bra, men det gick snabbt över och nu är jag hungrig.
    och det suger i magen hela tiden efter nått.
    man undrar ju hur tjock man kommer att bli haha.
    det känns så konstigt att vara illamående men hungrig haha

• Mamman mitt i kaoset

Här är en till som mår illa konstant. :( Slipper dock att spy än så länge. *peppar peppar*

Har turen att maken hemma så han får stå för matlagning, för det funkar knappt. Men eftersom vi har tre barn måste det skötas ordentligt. Jag kör också med vaniljyoghurt som ngn annan skrev, och start till. :) Hur gott som helst. Sen tycker jag alltid att det funkar med frukt. Inte för att ta bort illamåendet, men för att stilla suget lite. Banan, nektariner, kiwi etc.

Hoppas verkligen att det går över snart!

Är i vecka 8.

Svar på tråden hungrig o illamående... :/