Bilder på hånade och nakna familjelivmedlemmar på flashback. Länk. Polisanmälas!!
Fick ett mail från en person som ville upplysa mig om att jag och många med mig, blivit uthängda på flashbacks forum i en tråd med rubriken "Foton från familjeliv.se Mjölkfyllda bröst på Milfs"
148 sidor ren förnedring, där idioterna inte bara nöjer sig med att länka till bilder på avklädda höggravida mammor, utan till varje länk följer även rikligt med kommentarer om vederbörandes rumpa, bröst, ansikte eller fula barn.
Jag spyr när jag tänker på att det finns snorungar (och säkert en och annan vuxen man därtill) som suttit och tittat på min gravida kropp och haft åsikter om densamma. Det här torde vara ett problem även för FL:s administratörer, då tjejen som mailade mig hade pratat med flertalet tjejer vars bilder figurerade på flashback, och som nu permanent tagit bort sina konto från FL.
Ta er gärna en kik, om om det är någon som hittar sig själv där, och som känner för en polisanmälan, så hojta till.
Jag kan tänka mig att ta det här vidare till högre instans.
/camilla
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 20:58
Glömde länken:
www.flashback.org/t514449p148
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-27 22:09
Idag 22:07#509Oj. Jag har haft datahaveri 36 av de 48 timmar som gått sedan trådstarten i söndags, och har av den anledningen inte haft möjlighet att följa allt som skrivits, ELLER reglera behörigheten till mitt konto.
Men det var ju spännande med 500 svar. Något mer än vad jag känner att jag har lust att ögna igenom, förvisso. Men den sista sidans svar går liksom inte att ta miste på, och ni har förlorat fokus och poäng redan från start.
Vad jag menade var på intet sätt att informera om min okunnighet vad gäller bilder och den risk man tar när man gör en bild publik på internet. jag är på alla sätt medvetna om att mina bilder kan komma att stjälas och att alla som har tillgång till en dator (och fler därtill) kan se mina bilder på mig och min familj. Jag ställer mig bara väldigt skeptisk till att det kan vara okej att länka till bilder och skriva direkt elaka, nedvärderande och ofredande kommentarer om densamma.
I alla andra sammanhang är det ett underlag för en anmälan. Låt säga om jag tar en bild på en klasskamrat/arbetskamrat/granne/affärsbiträde och lägger upp här på FL med texten "fy faaan vad ful! Kolla tänderna! Dom skulle man inte vilja ha som bordsgranne, då hade man fan fått upp både middagen och frukosten!!"
Jag är ganska övertygad om att en sådan deklaration hade resulterat i en polisanmälan om huvudmannen fått nys om saken i fråga, och att jag av makten blivit tvingad att ta bort min bild eller länk.
Nu är det inte så att någon sagt något liknande om just mig på det pubertala forumet flashback, men då jag är läskunnig är det inte svårt att se att flera andra av FL:s medlemmar råkat ut för liknande uttryck som de jag återgett ovan. men då i form av "fy faan vilka äckliga pattar! Och kolla in den HÄR bilden. Hon har för helvete ingen röv alls!! Men ungen hennes ser glad ut ändå, trots allt han just ramlat ut genom fittan på henne! "
Och till detta hån av skrivna bokstäver kommer en länk till en intet ont anande tjej som stolt visar upp sin mage och sin familj på ett forum som familjeliv.
Jag förstår att man måste vara restriktiv med vad man lägger upp för bilder. men jag tycker ändå att det finns en gräns för vilken typ av kommentarer som borde vara föremål för granskning
Några av kommentarerna jag läste här på sista sidan rörde sig om huruvida jag rentav skulle uppskatta den typen av kommentarer om min gravida kropp. Får jag fråga vad ni fått den befängda tanken ifrån?