• camillimill

Bilder på hånade och nakna familjelivmedlemmar på flashback. Länk. Polisanmälas!!

Fick ett mail från en person som ville upplysa mig om att jag och många med mig, blivit uthängda på flashbacks forum i en tråd med rubriken "Foton från familjeliv.se Mjölkfyllda bröst på Milfs"

148 sidor ren förnedring,
    där idioterna inte bara nöjer sig med att länka till bilder på avklädda höggravida mammor, utan till varje länk följer även rikligt med kommentarer om vederbörandes rumpa, bröst, ansikte eller fula barn.

Jag spyr när jag tänker på att det finns snorungar (och säkert en och annan vuxen man därtill) som suttit och tittat på min gravida kropp och haft åsikter om densamma. Det här torde vara ett problem även för FL:s administratörer, då tjejen som mailade mig hade pratat med flertalet tjejer vars bilder figurerade på flashback, och som nu permanent  tagit bort sina konto från FL.

Ta er gärna en kik, om om det är någon som hittar sig själv där, och som känner för en polisanmälan, så hojta till.
    Jag kan tänka mig att ta det här vidare till högre instans.
    /camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 20:58
    Glömde länken:
    www.flashback.org/t514449p148

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-27 22:09
    Idag 22:07#509Oj. Jag har haft datahaveri 36 av de 48 timmar som gått sedan trådstarten i söndags, och har av den anledningen inte haft möjlighet att följa allt som skrivits, ELLER reglera behörigheten till mitt konto.

Men det var ju spännande med 500 svar. Något mer än vad jag känner att jag har lust att ögna igenom, förvisso. Men den sista sidans svar går liksom inte att ta miste på, och ni har förlorat fokus och poäng redan från start.

Vad jag menade var på intet sätt att informera om min okunnighet vad gäller bilder och den risk man tar när man gör en bild publik på internet. jag är på alla sätt medvetna om att mina bilder kan komma att stjälas och att alla som har tillgång till en dator (och fler därtill) kan se mina bilder på mig och min familj. Jag ställer mig bara väldigt skeptisk till att det kan vara okej att länka till bilder och skriva direkt elaka, nedvärderande och ofredande kommentarer om densamma.
    I alla andra sammanhang är det ett underlag för en anmälan. Låt säga om jag tar en bild på en klasskamrat/arbetskamrat/granne/affärsbiträde och lägger upp här på FL med texten "fy faaan vad ful! Kolla tänderna! Dom skulle man inte vilja ha som bordsgranne, då hade man fan fått upp både middagen och frukosten!!"

Jag är ganska övertygad om att en sådan deklaration hade resulterat i en polisanmälan om huvudmannen fått nys om saken i fråga, och att jag av makten blivit tvingad att ta bort min bild eller länk.

Nu är det inte så att någon sagt något liknande om just mig på det pubertala forumet flashback, men då jag är läskunnig är det inte svårt att se att flera andra av FL:s medlemmar råkat ut för liknande uttryck som de jag återgett ovan. men då i form av "fy faan vilka äckliga pattar! Och kolla in den HÄR bilden. Hon har för helvete ingen röv alls!! Men ungen hennes ser glad ut ändå, trots allt han just ramlat ut genom fittan på henne! "
    Och till detta hån av skrivna bokstäver kommer en länk till en intet ont anande tjej som stolt visar upp sin mage och sin familj på ett forum som familjeliv.

Jag förstår att man måste vara restriktiv med vad man lägger upp för bilder. men jag tycker ändå att det finns en gräns för vilken typ av kommentarer som borde vara föremål för granskning

Några av kommentarerna jag läste här på sista sidan rörde sig om huruvida jag rentav skulle uppskatta den typen av kommentarer om min gravida kropp. Får jag fråga vad ni fått den befängda tanken ifrån?

• Svar på tråden Bilder på hånade och nakna familjelivmedlemmar på flashback. Länk. Polisanmälas!!
  • Isnogood
    Hercule skrev 2010-07-27 22:33:31 följande:
    Inte den senaste kvarten. 
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • xXMaLoXx
    asif skrev 2010-07-27 22:45:56 följande:
    Ahha! det var inte meningen att missförstå dig!

Ja vi är nog på samma linje, om inte annat hade ja sprungit in till grannen på måndag morgon och raderat mina bilder.

Klart det är det, de är ju flashback. Men jag kan tyvärr inte känna något medlidande, jag finner de där stackars flashbackarna ganska roande ganska ofta, de har nånstans båda fötterna på jorden och deklarerar ganska klart att de inte är guds bästa barn.
    Kikade på mitt inlägg och insåg att det var nog ganska lätt att missförstå :P

På Flashback samlas allt, man får lära sig att sortera ut vad man ids ta på "allvar". Det är ju som du säger ingen där som försöker hymla med sin dekadens. Gillar man inte friheterna som tas på det forumet, så håller man sig därifrån, enkelt.
  • hedersknyffel
    VirrigaVerna skrev 2010-07-27 22:49:11 följande:
    Det är självklart omoget, barnsligt och idiotiskt att kommentera bilder på det sätt som snorhyvlarna på Flashback gör och min gissning är att de har rätt lite action i verkliga livet alternativt en tråkig form av humor.
    Ang. humor: Den springer som en vårflod här på familjeliv (hemma är det säkert full aktion!)Äpple
  • HellviHumle
    Cornellia skrev 2010-07-27 23:18:18 följande:
    Bara så att du vet så kommer man fortfarande till dina bilder via FB länkarna.
    Det innebär ju bara att FLs spärrar inte funkar om man länkar till bildadressen! Det kan jag ju tycka är lite dåligt!
    Jag är inte bara fjollig fittpappa, jag är faktabög också!
  • pappabjörn01
    John D skrev 2010-07-27 14:43:38 följande:
    Huruvida flashback är "underground" eller inte är väl ganska irrelevant i det här fallet då dom faktiskt inte brutit mot någon lag.  Användare på FL har lagt ut bilder på sig själva i öppna album, och fjortisarna på FB har länkat till dom. Ungefär lika olagligt som att säga "kolla bilden på första sidan på www.aftonbladet.se".

Dessutom står flashbacks servrar i Bahnhof's datacenter i Stockholm. Finns ingen anledning att ha dom i USA när 99% av användarna finns i Sverige. Jag förstår att din tanke var att få flashback att framstå som någon typ av organiserad brottslighet eller nåt sånt, men det blir mest bara pinsamt när det tar en hyfsat datakunnig person 30 sekunder att spåra IP'n till just Stockholm.
    Dessutom vore det mer än lovligt korkat att ställa servrarna i USA då Sverige har bland dom liberalaste tryckfrihets lagarna i världen. Du kommer undan med bra mycket mer här än vad du gör i USA.

Jag försvarar inte flashbacks beteende men faktum är att dom inte gjort något ens i närheten av brottsligt.
    Barnsligt, elakt och löjligt, ja, men ingenting olagligt.

Vill ni inte ha era bilder på internet, lägg inte ut dom där. Otroligt enkelt.
    Jag har aldrig haft någon tanke med att flashback skulle framstå som någon typ av organsierad brottslighet.
    Om du söker whois så fårdu  fram mer uppgifter, Jag vet mer om flashback än vad du tror. Jag var faktiskt med Jan Axelsson i början som moderator på forumet när flashback startades.
    Ip adressen går mycket riktigt som du säger till Stockholm.
    Men om du hade varit mer insatt i Flashbacks organisation som hade du vetat att dom har en tjänst som finns på följande adress: www.flashback.name denna tjänst ger en anonym säker surfning.
    Denna tjänst använder dom sig av. Vilket innebär att ip adressen inte är korrekt.

Oavsett vad så kommer polisen inte göra något åt. dessa. Har ni valt att lägga ut dom här på familjeliv så är dom redan på nätet.
  • hedersknyffel
    BamBam skrev 2010-07-27 23:30:18 följande:
    Men bemöda dig då med att ta bort bilderna som du bitchar om.
    Eller du är kanske kåt på uppmärksamheten? Finns en anledning till att du puffade på en död FBtråd?
    Nu lever den iaf (i en härlig symbios med FL)!
  • Cornellia
    HellviHumle skrev 2010-07-27 23:33:53 följande:
    Det innebär ju bara att FLs spärrar inte funkar om man länkar till bildadressen! Det kan jag ju tycka är lite dåligt!
    Ja, men det är kanske något man bör kolla om man verkligen är så upprörd...
  • HellviHumle
    Cornellia skrev 2010-07-27 23:39:26 följande:
    Ja, men det är kanske något man bör kolla om man verkligen är så upprörd...
    Naturkligtvis men jag tycker ändå att det är FLs sak att se till att spärrarna funkar fullt ut.
    Jag är inte bara fjollig fittpappa, jag är faktabög också!
  • hedersknyffel
    HellviHumle skrev 2010-07-27 23:44:34 följande:
    Naturkligtvis men jag tycker ändå att det är FLs sak att se till att spärrarna funkar fullt ut.
    Eller kanske ens eget ansvar när det gäller bilder på internet?
Svar på tråden Bilder på hånade och nakna familjelivmedlemmar på flashback. Länk. Polisanmälas!!