Anonym (SnartEnsamMamma) skrev 2010-07-26 20:11:13 följande:
TACK SNÄLLA för alla tips och inlägg! Känner mig MKT bättre till mods! Kommer ta vara på varenda tips och länk etc och är på ngt vis säker på att det kommer lösa sig på ett bra sätt. Ang. treans storlek så är den 75 kvm. Kommer annonsera ut den, så snart vi landat lite i det här beslutet. Tack än en gång för allt! Ha det gott!
Då är det ju inte alls omöjligt att få tag i ett par med varsin mindre lägenhet som vill flytta ihop, eftersom kommunikationerna är såpass bra i de delarna av stan så kan man ju ganska lätt söka sig till de närliggande områdena också, och ändå ha relativt nära till dotterns dagis.
Vi bytte våran stora tvåa på 70 kvm mot en 1,5 på 42 kvm samt en 2:a på 50 kvm, så man måste ju inte byta till sig ettor.
Eftersom ni vill ha varsin trea tror jag nog att ni tyvärr kommer få trängas till en början, men allt blir vad man gör det till.
Jag kan passa på att tipsa om ett bekant par som löste separationen på så sätt att de bodde kvar i lägenheten med barnen varsin vecka, och skaffade sig en liten övernattningslägenhet i närheten åt den förälder som inte hade barnen , om man kommer bra överens så är ju det också en möjlighet.
Så levde de de första två åren efter att de separerat , för att göra det lättare för barnen.