Inlägg från: Jossofräs |Visa alla inlägg
  • Jossofräs

eda sprutan

När jag fick min EDA så märkte jag knappt av det. Jag var så starkt smärtpåverkad av värkarna, och fick tom en värk under tiden de höll på och skulle sticka mig så lokalbedövningen som alla pratar om minns jag inte ens om jag fick och själva EDA sprutan minns jag kändes som att nån tröck lite mellan kotorna bara. Det kändes snuskigt men gjorde absolut inte ont.

Däremot är jag skraj att det ska göra skitont nu nästa förlossning, ska göra ett planerat snitt och då kommer jag ju inte ha några värkar när dom lägger EDAn, tänk om det gör asont då? :O

• Jossofräs
    JA77 skrev 2010-09-26 11:20:38 följande:
    Blir du snittad får du ingen epidural, du får en spinalbedövning. Oftast brukar det sticka till och svida några sekunder då lokalbedövningen läggs, men sedan brukar det vara smärtfritt,. Man känner mest ett tryck och sedan en värmekänsla nedåt.
    Nej jag fick EDA för jag skulle prova med det först och se om jag fixade att forsätta en vaginal förlossning med den i, om jag fortfarande ville ha snitt då så skulle de fylla på bedövningen och göra snittet sen.
Svar på tråden eda sprutan