Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Tapetsera över strukturtapet. Hur gör jag?

Easycover använde vi oss av och det fungerade perfekt.
    Först använde vi den i köket och tapetserade över stora ojämnheter på väggen (där vi hade rivit ner kakel) och det täckte allt hur bra som helst.
    Sedan använde vi det på strukturtapeten i vardagsrummet, samma resultat där. Slätt och fint.

• Fidelis ad urnam
    Fridayyy skrev 2010-07-26 10:21:51 följande:
    Hur stora ojämnheter klarar Easycover? Mm eller cm?
    Menar du djup eller område?
  • Fidelis ad urnam
    Milliz skrev 2010-07-26 10:22:47 följande:
    Tack för snabba svar Jag ska kolla upp alternativen med ångmaskin och easycover.. Tapeterna sitter verkligen som berg, men gräsligt fula är dom så dom ska bort på ett eller annat sätt
    Med easycover rollar du väggen och sätter upp easycover. Snabbt och enkelt.
    Det negativa är att de ska härda i 12 timmar, eller om det var 16.
    Men det är minimalt med arbete.
  • Fidelis ad urnam
    Milliz skrev 2010-07-26 10:26:43 följande:
    Det låter ju jättesmidigt. Vet du vad det kostar? Det är ganska grov struktur i tapeten. Den är någon/några mm men den kanske täcker det eller?
    Den kostar 199 kr per rulle (tror jag det var) och den täcker 10m2.
    Den är ganska grov så man får vara försiktig med att vika den osv och den täcker skador och struktur mycket effektivt.
    Det du får tänka på är att ha handskar på dig om du har känsliga händer, easy cover innehåller gullfiber. Jag tycker att jag inte har lika bra kontroll med handskar på, så jag väljer att få händer som kliar ist.
  • Fidelis ad urnam
    Milliz skrev 2010-07-26 10:33:54 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2010-07-26 10:30:35 följande:
    Den kostar 199 kr per rulle (tror jag det var) och den täcker 10m2.
    Den är ganska grov så man får vara försiktig med att vika den osv och den täcker skador och struktur mycket effektivt.
    Det du får tänka på är att ha handskar på dig om du har känsliga händer, easy cover innehåller gullfiber. Jag tycker att jag inte har lika bra kontroll med handskar på, så jag väljer att få händer som kliar ist.
    Ok, men det kan ju absolut vara värt dom pengarna för att slippa riva ner tapeterna. Nej, man blir väldigt klumpig med handskar så jag försöker nog göra det utan.
    En till sak att tänka på är att ni får slita ner eventuella lösa tapetstycken, men de "hål" som skapas täcker easy cover.
  • Fidelis ad urnam
    Milliz skrev 2010-07-26 11:27:54 följande:
    Ok, jag tror inte att det finns några lösa tapetstycken. Tapeten sitter som berg..

Tack för alla bra tips!
    Bara och fråga på om ni väljer easy cover, jag har STOR erfarenhet utav den produkten då jag är för lat för att spackla och slipa
    Betalar hellre lite mer för att det ska vara enkelt, snabbt och bli bra.
Svar på tråden Tapetsera över strukturtapet. Hur gör jag?