• Thegran

köpe pizza - 1000 kcal?

kan det stämma att en köpe pizza (tänk capriccosa) ligger på 1000 kcal ca?
    hittade info på viktklubben och även andra sidor som säger det.

isånnafall, så är inte en halv någon katastrof att äta alltså?
    jag ska äta 1300 kcal per dag. lägger ofta 500 kcal på kvällsmålet, och har till kvällen ändå kcal "kvar" att äta för om jag vill...

• Svar på tråden köpe pizza - 1000 kcal?
  • Drake

Ja, det stämmer tyvärr. 1000 kalorier är till och med i underkant för många pizzor.
    Men om du ska äta 1300 och äter en halv + typ soppa eller sallad till lunch så är du ju ok

• Michaeala

En caprisciosa brukar vara ca 1000-1500 kal beroende på vad den väger. Orkar du verkligen en hel på en dag? Annars kan du ju dela upp den under dagen och så slipper du få i dig för mkt cal =)

• Michaeala

ok en caprisciosa som väger 500 gram är 1335 kalorier, kollade upp =)

En pizza brukar väga ca 4-500 gram

• Thegran
    Michaeala skrev 2010-07-26 12:44:58 följande:
    En caprisciosa brukar vara ca 1000-1500 kal beroende på vad den väger. Orkar du verkligen en hel på en dag? Annars kan du ju dela upp den under dagen och så slipper du få i dig för mkt cal =)
    Jag äter en halv ungefär, och då blir jag MÄTT. Skull eg kunna äta 1/3 och fortfarande bli mätt. Kan ju lägga till lite ruccola också, för sakens skull.

Som idag, då har min frukost + lunch tillsammans blivit 512 kcal.
    mellanmål blir bara knäckebröd = 35 kcal skiva (en eller max två skivor) utan pålägg.
    jag har motionerat ihop 95 kcal.

Jag skulle alltså, en dag som denna, äta en halv pizza och fortfarande hålla mig under 1300 kcal :)
    wiho! Mitt hopp är tillbaka. Jag kan fortfarande äta pizza med gott samvete!
    och med ett glas pepsi max till blir det ju extra lyxigt.

ikväll blir det dock inte, har annan mat planerad. Men skönt att veta att det fungerar.
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-07-26 13:53:29 följande:
    Jag äter en halv ungefär, och då blir jag MÄTT. Skull eg kunna äta 1/3 och fortfarande bli mätt. Kan ju lägga till lite ruccola också, för sakens skull.

mellanmål blir bara knäckebröd = 35 kcal skiva (en eller max två skivor) utan pålägg.

Jag skulle alltså, en dag som denna, äta en halv pizza och fortfarande hålla mig under 1300 kcal :)

ikväll blir det dock inte, har annan mat planerad. Men skönt att veta att det fungerar.
    och den andra halvan får sambon snällt äta upp :)
  • Michaeala

Ja tessa visst är det härligt! Jag körde viktminskningmetoden äta precis vad som helst bara man är under 1500 kal om dagen, och jag blir också himla mätt på en halv pizza, vilket var asbra ju för då slapp man avstå den fantastiska maträtten, men ändå gå ner i vikt =)

• KataStråf
    Thegran skrev 2010-07-26 13:53:29 följande:

Får man vara framfusig och fråga vad du äter till frukost och lunch? (Räknar själv kalorier hehe)
  • Thegran
    KataStråf skrev 2010-07-26 15:54:19 följande:
    Får man vara framfusig och fråga vad du äter till frukost och lunch? (Räknar själv kalorier hehe)
    idag blev det två dl lättfil och en porton kellogs all bran plus (78 + 134 kcal) funderar dock på att skippa flingorna helt, känns som att det är mycket kcal som inte ens är spec goda...men vill inte hamna för långt under mina 1300 heller..

lunch idag blev en färdigrätt; weigt watchers lasagne, 400 gram = 300 kcal
    ingen höjdare, men den gick ner.

inget avancerat alltså. är första dagen jag kör idag, haha.

har du tips på bra frukost, eller vanlig mat?
  • Thegran
    Michaeala skrev 2010-07-26 15:49:05 följande:
    Ja tessa visst är det härligt! Jag körde viktminskningmetoden äta precis vad som helst bara man är under 1500 kal om dagen, och jag blir också himla mätt på en halv pizza, vilket var asbra ju för då slapp man avstå den fantastiska maträtten, men ändå gå ner i vikt =)
    körde du via viktklubb? :)
    ja, det är toppen att man ju faktiskt kan äta allting, bara i mindre mängd!
  • Michaeala

Mitt tips på mat är zucchinilasagne. Du varvar plattor av zuchini med köttfärs och krossade tomater med lite ost på,, kanske en minifraiche med nån smak i.

Brukar bli ca 250 kal för en portion och det tycker jag är ok. Man blir proppmätt och är knappt några kolhydrater i, om man bryr sig om det :P

Om du är sugen på chips eller dylikt är ju stjärnor bra, eller hederliga ostbågar. De väger i princip luft så brukar knappt bli några kal.

Man kan också anv gräddfil ist för creme fraiche eller grädde, om man vill ha färre kal. Eller turkisk yoghurt! Den med greken på ;)

ris är livsfarligt hur mkt kal som helst men jag tycker pasta kan va rätt ok kalorimässigt faktiskt

Svar på tråden köpe pizza - 1000 kcal?