Inlägg från: UnderYtan |Visa alla inlägg
  • UnderYtan

Välja ny flasksort

Jag har i 3 månader använt Mam ultivent-flaskor till min tös som har lätt för att få ont i magen. Hon får magknip och blir gasig så hon får ont. Nu är jag så less på ultiventflaskorna eftersom dom består av så många delar och är man inte supernoga med att skruva ihop dom så läcker dom osv. Men eftersom dom är "anti-kolik" och Nova har kolik så är jag rädd att byta sort så hennes magonda blir värre. Vilka sorter finns det? Vi har provat Esskas lilla diflaska men hon dräller utanför jättemycket med den nappen. Den är ju utformad på ett helt annat sätt än mams. Krav: BPA-fri Rymma 300 ml Ha en bra napp eller liknande som gör att hon inte kan svälja så mycket luft Hon är nu 3 månader och gärna ska ju flaskorna passa för välling sen när vi börjar med det

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Svar på tråden Välja ny flasksort
  • UnderYtan

Tack för alla svar!
    Jag har en vän som använder Esskas flaskor men med NUKs antikoliknappar och jag ska få en napp av henne och prova den. Isåfall köper vi någon flaska från vanliga mataffären men napparna från NUK.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • UnderYtan
    Mama Mia skrev 2010-08-01 13:49:00 följande:
    Men Dr Browns har ju massa delar och det var ju anledningen till att TS ville hitta en annan flaska.

Själv gillar jag Avent-flaskorna, men dom är också såna att dom måste skruvas åt riktigt ordentligt. Även om jag inte upplever det som nåt problem...
    Jag har reumatism och har fått jätteont i mina tumleder av allt skruvande. Det är också en anledning till att jag verkligen inte orkar hålla på skruva om hela tiden. Idag ska jag köpa ny flaska och prova :)
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Välja ny flasksort