• Jungfrulycka

Är det bara jag som är så trött??? Normalt inför förlossning??

Jag är i vecka 35 och är heltidssjukskriven, därför går jag hemma nu och väntar på mitt första barn. Jag har väldigt svårt att få till en bra sovställning på natten så det tar tid att somna.
    Igår gick vi och la oss vid 10.30 och gick idag upp vid 8. Gick på en promenad, åt, duschade. Kl 13 somnade jag helt utmattad på soffan..och vaknade 3 timmar senare! Jag var så trött så jag omöjligt kunde få någonting gjort här hemma...sorgligt. Mitt järnvärde var 111 sist jag mätte det och BM sa att det var inom rimliga gränser och jag äter järntabletter.

Tänkte höra om det är någon där ute som känner igen sig så sent in i graviditeten och om detta är normalt? Vanlig extrem trötthet har jag ju haft innan i början...men detta är mer rent fysisk utmattning..

• Svar på tråden Är det bara jag som är så trött??? Normalt inför förlossning??
  • fetsnygg

jag är hur trött som helst.. gick just in i vecka 39.. har järnvärde runt 100. Tror det kan vara kroppens sätt att tvinga sig till vila sista tiden, så man orkar med förlossningen. Jag hoppas det alla fall, för annars vet jag inte hur jag ska orka

• Jungfrulycka

Jag tänkte också så..hoppas. Hur ska man annars orka med ett "marathon"?
    Vad skönt för dig som inte har så långt kvar! Lycka till!

• Lantani

Jag är också extremt trött hela tiden! Orkar knappt med att ta hand om sonen, så jag är himla glad för att sambon är hemma mesta av tiden nu, dock jobbar han nästa vecka, så hoppas lillan kommit tills dess!

Är  vecka 38+0 imorgon.

• Mimmi P

Jag är i v 37 och är löjligt trött och har varit ett tag. Har en son som är knappt 17 månader så många stunder att vila blir det ju inte och sen några dar tillbaka har jag jättesvårt att somna om när han väckt mig på natten.

Jag känner mig som en zombie hela dagarna.

Längtar till förlossningen!

• Jungfrulycka

Åhh..hemskt..men ändå skönt att man inte är ensam om detta. Min man tror nog jag bara är allmänt lat..Jag orkar ibland inte ens bädda sängen..

• robinsmamm

Jag känner precis samma! Är i v 37 (36+1) och är helt utmattad hela tiden. Har en son på 2,5 som jag är hemma med på veckorna så det är INTE lätt nu.. Vill och behöver vila nästan hela tiden ju.. Kände inte så här sist.
    Svårt att få dagarna att gå när man är helt snurrig och yr av utmattning. Orkar knappt inte stå upp o0ch ännu mindre gå,, konstigt! Vill föda NU...

• Ninniisen

Jag är i vecka 37 och har dom senaste två veckorna fått en enorm trötthet över mig. Är verkligen helt slut från det att jag går upp till det att jag lägger mig.
    Är mammaledig och har en 1 åring samt en blivande 3åring hemma och visst försöker man vila så fort man får chansen men tröttheten är lika påtaglig ändå.

Nu har jag förvisso lågt blodvärde men det har jag haft hela graviditeten och får sen 7 veckor tillbaka järnsprutor men den tröttheten man hade då det var som värst kan inte mäta sig med detta.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100823 ° ★
  • fetsnygg
    Jungfrulycka skrev 2010-07-26 18:11:12 följande:
    Jag tänkte också så..hoppas. Hur ska man annars orka med ett "marathon"?
    Vad skönt för dig som inte har så långt kvar! Lycka till!
    tack, kan behövas tror jag börjar bli nervös faktiskt
  • hejsvej

Jag är i v. 31 och har varit jättetrött mer eller mindre hela den här graviditeten. Men nu börjar det nog bli värre igen, eftersom man närmar sig slutet. MItt järnvärde var 127 senast och det är ju helt ok, så det beror nog inte på det. Men jag orkar knappt göra nånting, orkar knappt hålla ordning här hemma alls. Speciellt på förmiddagarna är jag helt hopplös. Ibland verkar även min sambo tro att jag bara är lat, men jag är verkligen inte den lata typen i vanliga fall!

Jag sover också dåligt på nätterna. Har svårt att somna och när jag väl somnat så vaknat jag jättelätt vid minsta ljud och har supersvårt att somna om!

BÖrjar allt längta tills den här graviditeten är avklarad!

• Joelita

Hej alla fina gravida kvinnor!

Jag måste också medge att jag är enormt TRÖTT och jag har svårt att sova på nätterna.
    Dels pga att man måste gå upp och kissa, sen har vi en ettårig flicka som inte alltid vill somna
    om...när hon vaknat på natten eller tidigt på morgonen. Det är knappt jag orkar gå och handla...
    det är bara ca 4 min till ICA, men det tar mkt längre tid nu att gå dit. Är hellre hemma och strosar,
    pysslar och vilar i soffan, men det är inte alltid det går med en liten 1-åring...

Mitt första barn kom i v.35+4 och jag kände inte av det då, men nu kommer det verkligen över
    mig med full kraft, tröttheten alltså. Är i v.37+4 imorn och jag är glad för varje dag bebben vill 
    stanna i magen :)

Lycka till och ta varje tillfälle till vila, om det går!

• tankar2009

Jag gick in i vecka 39 i söndags (har BF den 7/8) och känner också en extrem trötthet plötsligt. Har varit trött även innan, mest pga att jag inte kan sova så bra och djupt om nätterna, men i natt sov jag helt okej tyckte jag men har trots det varit som i koma hela dagen idag. Tänkte också att det kanske beror på att man ska kunna få vila upp sig den sista tiden innan det gäller! Dessvärre (eller jag vet inte) så är den lille i magen inte lika trött utan verkar ha hur mkt energi som helst och rumlar runt mest hela tiden...

• tokmonkan

...puffar igång den här gamla tråden igen, då jag känner mig precis som de ovannämnda! Nån annan?

Är i v 37 imorgon, och blir ibland extremt trött. Går hemma me en liten flicka född -08 idag, så dagen blir extra lång. Sonen kommer från fritids efter 13 och vill såklart hitta på nåt. Igår bakade vi iaf=)
    Men nu är jag helt slut! Kan det verkligen bara ha med nattkissandet att göra? Mitt järnvärde osv är bra.

• linda åk

jag har likadant själv precis som ibörjan av grav=( kom tillbaka runt v28-29 och jag är nu i v34+6, väntar oxå mitt första barn=) ! lägger mej tidigt på kvällen sover illa, upp o kissa hela tiden o kan inte ligga bekvämt alls... o vilar på em varje dag för att orka alls, även om jag inte sover alltid så vilar jag mycket iaf helt slut jämt!! =( och har ont

Svar på tråden Är det bara jag som är så trött??? Normalt inför förlossning??