IngentingAlls skrev 2010-08-10 16:35:11 följande:
Åh vad skönt att höra att det finns andra i samma situation (även om det inte är något vidare roligt). Jag var hos läkaren en gång till och då hade min vanliga läkare kommit tillbaka från semestern. Han är jätte duktig och vet att man måste förklara lite extra för mig för att jag inte ska behöva gå och undra över allt. Han konstaterade att jag hade vätska bakom trumhinnan. Det skulle förmodligen gå över inom några veckor men det vanligaste är att det varar mellan 1-3 månader. Jag skulle fortsätta med kortisonsprayen. Nu har det gått över en månad sedan jag fick locket och det har inte försvunnit. Inatt var jag tvungen att gå upp flera gånger för att det tryckte så mycket.
Hur är det med dina öron, är det något öra som är värre än det andra? Jag tryckutjämnar hela tiden det var läkarens råd till mig. Inte för att jag vet om det funkar men ändå. Och så använder jag vanlig nässpray. Kan ialla fall lugna dig med att det inte kan vara något farligt om man har lock för öronen :)
Hej igen! Det varierar vilket öra det känns mest i, ibland det högra, ibland det vänstra. Jag tryckutjämnar också hela tiden. Vad skönt att det inte är nåt farligt! Min förkylning är nu på bättringsvägen också. SÅ seeeeegt att vara förkyld så himla länge! Jag tränar ganska mycket i vanliga fall också, men har inte kunnat göra det ordenligt på ett tag nu.
Tränar du i vanliga fall? hur gör du i så fall just nu?