Inlägg från: Ankfanskap |Visa alla inlägg
  • Ankfanskap

lock för öronen!

Lindreas skrev 2010-08-10 16:55:29 följande:
    Absolut! Med vätska bakom trumhinnan kan man bli lite yr. Jag har en väldigt bra öronläkare som jag går till så fort jag får öroninflammation, och hon berättade att ont i öronen, lock för dem och yrsel också kan bero på spända nackmuskler. Jag gick till henne för att jag upplevde just det och trodde det var en inflammation på gång, men allting såg bra ut, och när jag varit och fått massage släppte det helt faktiskt. Jättekonstigt, men skönt!

Kanske kan vara något för dig att prova?
    Jag blev lite intresserad av det du säger angående nackmusklerna och lock för öronen. Jag hade själv lock för öronen i ca 4 månader. Fick veta av vc att jag hade vätska bakom trumhinnan och efter att de nekat mig remiss till öronläkaren ett antal gånger så blev jag irriterad och bokade in privat. Den läkaren hittade ingenting. Ingen vätska bakom trumhinnan och ingen öronkatarr alls. Han påstod att det förmodligen kom från spända muskler. Nu har min pojkvän masserat mig flera veckor i rad och det har faktiskt släppt bara lite knäppningar kvar. Men jag känner att det inte riktigt har gått över helt. Dessutom kan min käke låsa sig lite ibland. Har du upplevt detta en gång eller flera gånger? Du kanske har några tips på hur man undviker nacksmärtor i övrigt om du varit med om det. Har själv aldrig haft sådant här innan hehe.
Svar på tråden lock för öronen!