Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • SilverEmma
    Bonanza skrev 2010-07-26 23:17:09 följande:
    Spelar ingen roll och det är sån bullshit att man vägrar använda ord bara för att man inte tycker om hur de låter. Konstigt att det inte gäller något annat ord än det för flickors könsorgan. En slump? Självklart inte.
    Samtidigt...det finns ju hur många ord som helst för en killes kön också. Under min uppväxt hörde jag lika många ord istället för "snopp", som för "snippa". Penis, kuk, masken, snabel, lilleman, draken...tja...det är bara några stycken. Varför ska pojkar få kalla sitt kön för olika namn men flickor MÅSTE ha ETT ord, som nu råkade bli snippa eftersom flest personer röstade på det.

Jag gillar inte snippa alls. För mig känns det som ett löjligt och konstlat ord som är obekvämt att säga. Men jag har nu två döttrar och ska ge det en chans. Känns det inte bra om något år så säger jag något annat istället. Tror det är viktigare att jag använder ett ord som känns bekvämt att säga än att anväda "snippa" och ungarna märker att deras mamma tycker det är jobbigt att prata om.
  • SilverEmma
    kalin skrev 2010-07-26 23:24:44 följande:
    oh..aldrig hort..i min varld heter det fitta...
    Fitta är för vulgärt för mig för att använda inför mina barn. Skulle heller aldrig benämna ett barns snopp "kuk".
  • SilverEmma
    intefanvetjag01 skrev 2010-07-26 23:27:26 följande:
    Fitta betyder våt mark :)
    Ordet har inte samma betydelse längre...tyvärr.
  • SilverEmma
    hedersknyffel skrev 2010-07-28 21:34:32 följande:
    Nej! Men jag har väldigt svårt att kalla min dotters könsorgan för fitta (som jag för övrigt har en väldigt positiv koppling till) eller framstjärt (det löjligaste av alla). Av alla, som jag ser det, dåliga alternativ så måste jag ändå välja snippa.
    Fitta skulle jag aldrig säga framför ungarna, det är för vulgärt.

Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad mamma sa när jag var liten. Ska faktiskt fråga henne om det en dag! Tror hon bara sa "underlivet"...det pratades väl inte speciellt mycket om det alls men jag fick ändå en bra relation till min egen.

Inför sambon och kompisar kallar jag min för mus, mutta eller fjas.
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?