Inlägg från: rasajj |Visa alla inlägg
  • rasajj

Gillar du ordet "snippa"?

Nej, det paminner mig om nagot man klippt av, snipp, snipp. varfor hitta pa ett nonsens ord for nagot som redan har ett ord (flera!!)

Aven pojkars kon har manga ord, snopp ar inte alls det enda ordet for vad pojken har mellan benen.

Kart barn har manga namn sags det, varfor begransa kvinnors kon till endast ett namn??

The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • rasajj
    noraa skrev 2010-07-28 14:52:52 följande:
    Det är det som är problemet. Kvinnans könsorgan är inte endast till för att kissa med. Frågan är varför du vill betona det användingsområdet när det gäller flickor men inte när det gäller pojkar. I konsekvensens namn borde du säga kisse-snopp också, men det gör du inte. Varför? Och vad kallar du en vuxen kvinnas kön för?

Små flickor har samma rätt till sitt kön som små pojkar, att hävda att flickors kön bara är till för att kissa med är förtryck.
    vad anvander en liten pojke sitt kon till om inte for att kissa?
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • rasajj
    Faile skrev 2010-07-28 15:00:14 följande:
    Kallar du pojkars kön också för kissestjärt?
    kissepillen
  • rasajj
    Mellen73 skrev 2010-07-28 16:13:34 följande:
    skrattar så jag gråter!!!!
    rasajj skrev 2010-07-28 15:01:40 följande:
    vad anvander en liten pojke sitt kon till om inte for att kissa?
    dra i, onanera, leka ubåt etc
    Och det kan inte flickan gora om man kallar det 'kisse' nanting?
  • rasajj
    Mrs K skrev 2010-07-28 23:26:03 följande:
    Låter mer som ett husdjur än en kroppsdel så jag tycker det är ganska löjligt. Men smaken är en som en annan kroppsdel....
    Och enligt artikeln nan lankade till sa var ju 'snippa' ocksa benamning pa otaliga djur, samt djurs vaginor.

På lapparna får man reda på att snippa är ett vanligt dialektalt namn på djur små gäddor, fåglar, ormar och en viss trollslända kallas alla snippor. Snippa kan också vara ett namn på en liten åker eller en båt. Många lappar anger betydelsen 'gräddkanna' eller 'skål med öron', och det kan vara en del på en kjol. Det kan också vara nästippen, eller örsnibben som kallas för snippa.

Sa hellre en mus an en gadda eller fagel..
  • rasajj
    Denebola skrev 2010-07-29 16:44:54 följande:
    Mus är ett djur. Jag har då inga småkryp mellan benen, men du kanske tycker att du har det?
    Gadda eller fagel ar ju battre forstas.. (snippa)
  • rasajj
    Mrs K skrev 2010-07-29 21:48:04 följande:
    Fast du säger väl sällan att du ska ut i skogen och titta efter snippor, eller ut och fiska snippa? Säremot hade vi en död mus i garaget för ett tag sedan

Tydligen sa gor/gjorde folk det. Skane?

Sedan ar det ju vissa som anvander ordet 'snippa' som en snabb tur nagonstans. "snippa ivag till ica" och liknande..

På lapparna får man reda på att snippa är ett vanligt dialektalt namn på djur små gäddor, fåglar, ormar och en viss trollslända kallas alla snippor. Snippa kan också vara ett namn på en liten åker eller en båt. Många lappar anger betydelsen 'gräddkanna' eller 'skål med öron', och det kan vara en del på en kjol. Det kan också vara nästippen, eller örsnibben som kallas för snippa.

Jag ska bara sy fast snippan pa kjolen..

Jag ar kall om snippan, kanske ska ta och vira halsduken over ansiktet.

Jag har inte hal i snippan annu, men jag funderar pa att ta..

Jag har en liten snippa bakom huset.

Jag tankte att vi kunde kopa en snippa att ha vid sommarstugan i sjon dar.

Kan du hamta snippan till fikat?

Tankte att vi lagger artorna i snippan.

Sag du snippan dar uppe i tallen?

Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?