Inlägg från: lilla mej |Visa alla inlägg
  • lilla mej

Gillar du ordet "snippa"?

varfor skulle det vara fel att kalla det snippa? isf ar det val lika fel att kalla det nagot pahittat namn. Det ar val jattebra att det finns ett barnvanligt namn. Snippa vet alla jag kanner vad det ar och skulle inte vilja hitta pa nagot eget det skulle ju bara forvirra.

• lilla mej
    sys skrev 2010-07-31 14:40:54 följande:
    JA!!! VÅGA VÄGRA SNIPPA =)

Även om det är helt OK att andra säger det. Men bli inte chockade när min dotter inte har en aning om vad ni pratar om! 
    det ar ju just darfor det ar bra om det finns ett ord som alla anvader sa alla sma barn kan forsta vad man pratar om.
  • lilla mej
    TheCoopers skrev 2010-07-31 14:47:06 följande:
    Fast är barn mer förvirrade idag än vi var när vi växte upp ?
    Min mamma sa framstjärt .. ( HJÄLP ) i skolan slidan .. sen lärde man sig ju ett antal andra ord på vägen ... Kan inte säga att jag kände mig speciellt förvirrad faktiskt .

klart inte, men ser inte nagot fel med att ha ett barnvanligt ord for det anda, jag kan inte komma pa nagot annat som skulle kannas ok att saga till en 1aring. kanns snuskigt att anvanda vuxen ord till ett barn, anvader det ju inte ens till mig sjalv. Sa du kallar ditt barns for stjart?
  • lilla mej
    sys skrev 2010-07-31 14:51:36 följande:
    Det är inte direkt så att jag har hittat på vulva, det har funnits några hundra år längre än snippa, men tydligen så har de flesta ord för det kvinnliga könsorganet fått negativ klang och får inte användas. Det tycker jag är tråkigt.
    det ar ju just darfor de flesta inte anvader dessa ord, for att de har vulgar klang och det kanns lite "ackligt" att anvada till barn.
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?