Gillar du ordet "snippa"?
Nej, jag avskyr ordet. Jag har verkligen försökt att använda det, men det går bara inte. Tycker det låter så jäkla larvigt och det gör barnen med. Och säger man snipa så brister dom ut i asgarv.
Nej, jag avskyr ordet. Jag har verkligen försökt att använda det, men det går bara inte. Tycker det låter så jäkla larvigt och det gör barnen med. Och säger man snipa så brister dom ut i asgarv.
Om en vuxen inte förstår mufselufsan, kissen, hönan eller vulvan så är det allvarligt något som är väldigt konstigt.
Det är ju just det som är grejjen att en flicka ska kunna peka på sitt underliv och säga att jag slog mig där, eller vilket ord dom nu vill använda utan att känna sig besvärade av det, precis som om dom slog i sitt huvud eller rumpan (röven, baken, arslet) och det är VI föräldrar som ska lära dom att kunna göra det och inte tro att sätter man ett gulligt (?) litet ord istället så ordnar sig allting. Larvigt.
Och varför tror ni det skulle vara mindre besvärat för pojkar än flickor, att behöva peka eller visa, bara för att det finns snopp (och miljoner synonymer för det med). Det är ju hur vi väljer att prata med våra barn om deras underliv. Sen vilket namn dom använder spelar mindre roll, anser jag iallafall.
Det är otroligt fult och larvigt namn, tycker jag. Det känns lika pinsamt att säga snippa som att säga fitta, för mig.
Det stämmer inte för mig helt enkelt. När jag hör ordet snippa tänker jag automatiskt på en såssnipa eller en båt, det vill jag inte göra.
Jag respekterar att andra använder sig av det, men jag tänker aldrig göra det.