Kräm till gravidmagen
Hejsan,
Skulle vilja veta vad ni som är gravida och börjar få lite mage använder för "smörj" till magen. Vilken kräm/lotion/olja kan ni rekommendera?
Hejsan,
Skulle vilja veta vad ni som är gravida och börjar få lite mage använder för "smörj" till magen. Vilken kräm/lotion/olja kan ni rekommendera?
Jag använde aldrig någon annan kräm eller så än min vanliga Nivea som jag brukar använda. Har hört att många väljer att köpa olivsmöret som finns på Body shop när magen blir större.
Hej!!
Jag använder Body Shop´s bodybutter, det är helt underbart!! Finns i olika dofter och vissa sorter är jättefeta medan andra är mer "normala". Kan väljas helt efter behov. *Rekommenderar*
Helena
Jag använder ett stick från body shop. Cocoa butter moisturising stick heter det. Jag tycker om det och har inte fått en enda bristning. (Är i v. 28)
Jag är också en användare av BodyShops Bodybutter. Helt underbar kräm!! Riktigt fet och go för magen och tuttsen
Finns som sagt i massa olika dofter, men jag kör på oliv, den luktar minst starkt. Vissa luktar alldeles för mycket parfym!
Å andra sidan vet jag inte om jag tror på att insmörjning gör att inga bristningar kommer. KOmmer dom så kommer dom. Jag fick mina bristningar först i vecka 39. Då var det bara pyttelite men sen hade jag otur o gick över tiden med nästan 3 veckor och då jäklar kom dom i mängder!
Använder också BodyShops Bodybutter. Inte för att jag tror att det hjälper mot bristingar, det ska ju vara hormonellt. Men det är ju skönt ändå, när det stretar och drar i skinnet. Och så är det en lite mysig procedur att ta hand om magen en stund varje dag.
Jag kör med vanlig niveakräm, eller Nivea night som den heter. Funkar nog med vad som helst, fast jag har också hört mkt bra om Bodyshops bodybutter.
Har sagt det förut och jag säger det igen .. Weledas havandeskapsolja! Helt underbar som går bra in i huden och doftar gott. Man kan använda den på hela kroppen och man blir jättemjuk och huden smidig.
Jag använder avokadooljan av Marja Entrich. Perfekt. Den använder jag okså i underlivet efter förlossning, läker små sprickor och sår... Innehåller bara naturliga grejer, man kan äta den om det skulle vara. Tror inte på att smeta på något syntetiskt...
jag använder weledas havandeskapsolja,
finns på hälsokosten, jätteskön & sjunker in snabbt!
En till slav under BodyShops Bodybutter. Härligt fet kräm som får magen att sluta klia av all utsträckning!! Inga bristningar på min mage, även om de säger att krämen inte spelar så stor roll för det...
Valde cocoa, inget bra val, rätt mjäkig lukt...som håller pojkvännen lite på avstånd... ha ha... Det finns de som luktar gott, ta en sån istället! Oliv är, som någon nämnde, neutral i doft.
Mandelolja för 57 spänn nere på hälsokosten gör magen (och mellangården) mjuk och fin. Testade också att använda den som massageolja på min kille vilket gjorde succé!
Förra graviditeten använde jag Body shops kakao stick
denna graviditete har jag börjat med weledas olja.
Hej, jag använder också Cocoa butter moisturising. Tycket det är jättebra och luktar gott.