• Anonym (Pedofilhysteri?)

Skulle du byta förskola om din anställde manliga pedagoger?

I den liknande tråden om man skulle byta förskola om där fanns pedagoger med niqab såg jag en som skrev "det kan ju lika gärna vara en man där bakom." Vad i helskotta?

Jag har jobbat på förskola och där var en familj som sa till oss att om vi tog in manliga vikarier eller anställde manliga pedagoger så skulle de ta hem sina barn och byta förskola.

Sen när kan kvinnor inte vara pedofiler? Sen när är ALLA män automatiskt pedofiler för att de tycker om att umgås med barn? Är jag pedofil för att jag ser fram emot att umgås med mina systerdöttrar?

Jag gick på dagis när jag var yngre och var oftast sista barnet kvar då mina föräldrar båda jobbade till 5-6 på dagarna. Vi hade manliga pedagoger och det var det roligaste som fanns. Det var mycket roligare att lära sig bygga båtar och snickra än att rita eller pärla.

Vadan detta fruktansvärda pedofilhysteri? Skulle du byta förskola om du hämtade ditt barn en dag och den satt i knäet på en manlig pedagog? Varför?

• Svar på tråden Skulle du byta förskola om din anställde manliga pedagoger?
  • Lilly mama

Nej, verkligen inte! Lilly hade en fantastisk kille på sitt dagis. Hon (och alla andra ungar) älskade honom. Han var genuint intresserad av barn och jag var så ledsen när han bytte förskola.

De få killar som finns i barnomsorgen på den åldersnivån måste vi vara rädda om. De är ju inte så många, men jag tror att de är viktiga för barnen. I all stillhet är de ju något av förebilder och normbrytare...

• Multignutten

Nej det skulle jag inte. Faktum är att vi hade en manlig förskollärare på vår förskola förra året och alla ungar älskade honom! Tyvärr har han flyttat men inte pga pedofilmisstankar, han slutade pga utbildning och sedan jobb på annan ort.
    Vi har några yngre killar som kommer som timvikarier då och då och alla ungar älskar dem! Skulle gärna se att någon av dem fick fast tjänst hos oss nästa gång det ska anställas, jag gillar dem skarpt! 

• Claris

ehh,nej. På vår förskola fanns det 2 killar,när vi ansökte. Barnen älskar dem,de är starka och orkar lyfta mycket.

• Blå Flygare

Nej, jag hadeblivit glad om barnen fick en manlig pedagog. Jag tyckerdet är en nackdel att de som idag bara har kvinnliga.

• crazy mom

Nej jag skulle inte byta.

Det är mycket berikande för barn att möta både män och kvinnor i barnomsorgen.

Om man ska prata hemskheter så ska man väl isåfall oroa sig för "onda" kvinnor på förskolor som hatar sina jobb, hotar barnen och utövar hemska bestraffningar och skrämselpropagande på dem =)

• Freja87

Nej, det behövs fler manliga förebilder inom barnomsorgen! Även på skolog o dyl.

• RosaNapp

Nej, absolut inte. Om jag hade fått bestämma skulle det vara ett krav att alla förskolor hade manliga pedagoger. Men det blir ju aldrig bra att tvinga in folk i yrken dom inte själva uppskattar så det går ju inte .

• trollet1985

Denna tanke har slagit mig dom sista veckorna. Sonen ska snart börja på dagis och han kommer behöva resursperson i gruppen. Någon som har hand om hans träning och kissningar.
    För mig skulle det inte göra något om de erbjöd en bra resurs och det var en kille. Men jag är lite "rädd" för hur andra föräldrar på dagis skulle ställa sig till det. Vill ju inte att det ska bli "bråk" för att vår son får en manlig resurs.

Jag gick hos dagmamma, men vet att dom på dagis hade en manlig personal. Dock va vi äldre då.

• Jennie med ie

Så länge den manlige pedagogen är bra på sitt jobb ser jag det som en tillgång som ger ett extra plus. Jag föredrar en blandad personalstyrka och då menar jag både gällande kön, ålder, personlighet o s v. 

• Anonym

Hahaha, vilka galna föräldrar det finns. Pappan till barnet får kanske inte heller vara ensam med sitt barn för han kan ju också vara pedofil...

Mina barn har haft manliga pedagoger och det var kanonbra. De fick snickra, måla, och brottas också istället för att bara pyssla och rita...

Svar på tråden Skulle du byta förskola om din anställde manliga pedagoger?