• marytose

45 år och gravid!

Hej! Hjälp jag trodde inte jag kunde bli med barn! Trodde bara sånt här var sånt man läste om i tidningar. Träffade en ny man för ett år sedan och vi har inte skyddat oss. Plötsligt kom inte mensen och jag testade positivt plussat idag. Hur gör man? Behåller man ett barn när man egentligen är redo bli mormor snart?  

• Svar på tråden 45 år och gravid!
  • jagäraf

Jag kan bara säga en sak: GRATTIS!!! Om jag vore som du skulle jag känna mig helt fantastisk. Men om du ska behålla barnet eller inte kan bara du själv avgöra. För gammal är du absolut inte mer än kanske rent biologiskt och då menar jag att missfallsrisken är ca 50 % i din ålder. Så om du vill ha barnet och lyckas få behålla det så är jag säker på att det kommer bli en stor lycka för dig

• Fyrbarnsmorsa

Stort grattis..Klart du kan behålla om du vill ha barn.Själv fick jag fyran när jag var 38 och tyckte inte jag var för gammal.En nära vän ska ha bebis till våren och hon är 40 en annan fick sitt andra nu som 41 åring.Blir vanligare och vanligare.Grattis igen..

• marytose

Vill tillägga att jag varit gift i 20 år, ny man nu, aldrig haft något skydd nånsin, utredd för fertilitetsproblem, har ett barn inseminerat och ett barn på naturlig väg. Hur är detta möjligt NU, vid denna ålder, att jag plussat? Grattis törs jag inte ta emot, risken för missfall är 50 % väl? Det var inte planerat, även om jag alltid önskat tre barn!

• jagäraf
    mariatösen skrev 2010-07-28 17:32:32 följande:
    Vill tillägga att jag varit gift i 20 år, ny man nu, aldrig haft något skydd nånsin, utredd för fertilitetsproblem, har ett barn inseminerat och ett barn på naturlig väg. Hur är detta möjligt NU, vid denna ålder, att jag plussat? Grattis törs jag inte ta emot, risken för missfall är 50 % väl? Det var inte planerat, även om jag alltid önskat tre barn!
    Guldägget har trillat ned helt enkelt

Vad jag förstår av det du skriver så vill du ha barnet. Vad säger pappan?
  • KattSvansen

Vi får hålla tummarna att lillen/lillan stannar kvar i magen {#emotions_dlg.flower}

• Fyrbarnsmorsa

Är det meningen så är det )Förstår dock om du känner dig försiktig.Jag gjorde mkp med sista i v 12 trots att jag visste att risken för missfall ökade något men allt gick så bra så.Kände ändå att jag ville kolla upp det som går att kolla.

• marytose

Pappan vet inte. Jag testade plus ute i skogen idag. Hihi. Han har två barn sedan innan och vi har inte ens pratat om att skaffa ett gemensamt. Jag var så säker på att jag inte kunde få fler. Jag vet inte om jag önskar ett barn till EGENTLIGEN, med allt vad det innebär, dagis, VAB etc, men jag - om någon - vet ju att barn är en gåva. Göra abort tar mig emot!

• April Mamma

Grattis, livet blir inte alltid som man har trott =) Livet har sina överraskingar.

Vad säger den blivande pappan då?

• Colisa

Grattis och lycka till!

Min farmor fick sitt andra barn vid 45 års ålder. Då hade hon en son på 23 sedan tidigare, folk trodde hon skulle bli mormor när hon gick och handlade bebisgrejer!Glad

Svar på tråden 45 år och gravid!