• Isabellesmamma89

Magknip men inget hjälper

Min dotter på snart 4 månader får ont i magen när hon äter.
    Hon drar upp benen o skriker så det verkar ju som om det är magen.
    Har testat både minifom o semper magdroppar men inget av det har hjälpt.
    Någon som har något förslag på vad vi kan göra?
    Hon äter ju inte med någon reda pga det.

• Svar på tråden Magknip men inget hjälper
  • lotfix

ååå min dotter på 2 mån gör precis lika!?! funderar också på varför, enda bvc sa var att jag skulle prova magmassage.. vilket inte alls hjälpt. hoppas verkligen någon kan komma med något riktigt bra förslag nu!!

• Isabellesmamma89

Okej, det är väldigt jobbigt o man lider ju med henne. =(
    Magmassage funkar inte så bra på min dotter heller.

• lotfix

mmm, lider, det gör man verkligen!! kommer du på något bra som hjälper så måstte du säga till!! =)

• Alexi
    Isabellesmamma89 skrev 2010-07-28 23:10:12 följande:
    Utmärker det sig så?
    Det kan ju ge magbesvär i alla fall, men exakt vilka vet jag inte. Min dotter misstänktes ha det när hon började bajsa väldigt mycket plötsligt, dvs magproblem. Googla på det så får du olika symtom.
  • Len84
    Isabellesmamma89 skrev 2010-07-28 22:18:56 följande:
    Min dotter på snart 4 månader får ont i magen när hon äter.
    Hon drar upp benen o skriker så det verkar ju som om det är magen.
    Har testat både minifom o semper magdroppar men inget av det har hjälpt.
    Någon som har något förslag på vad vi kan göra?
    Hon äter ju inte med någon reda pga det.
    Det har varit samma visa för min lilla tjej, 4 månader och 1 vecka gammal.  Nu är hon bättre i magen, sen vi började med Semper Lemolac, testat den? Den är speciellt utformad för barn med matsmältningesproblem... och det kan ju vara det din flicka har, kanske?
  • vittra

Hur är hon i magen i övrigt, hård, lös? Svårt eller ont att bajsa? Får hon ersättning eller ammar ni?
    Var noga med rapning, och se till att hon inte sväljer så mycket luft medan hon äter. Finns olika flaskor utformade för att undvika detta om man ger ersättning, och ammar man finns det speciella tekniker man kan testa med för att minska gasbildning.

Allergi kan det i allra högsta grad vara, mycket vanligt bland dem som har problem som bebisar är att de har mjölkproteinallergi. Magmassage ska man enligt de flesta experter undvika eftersom det kan skapa större smärtor istället för tvärtom, minifom har heller ingen bevisad effekt menl sempers magdroppar är positivt att fortsätta med eftersom de hjälper till att stabilisera magfloran och är bra för alla bebisar att få.

Svar på tråden Magknip men inget hjälper