• Finesse

Ni som känner till att det är 5 ggr säkrare att sitta bakåtvänd än framåtvänd, hur har ni ert barn i bilen?

Detta gäller er som har barn 0-5 år gamla.

Är bara intresserad av att få röster av dom som vet att det är 5 ggr säkrare. Inte dom som inte har nån aning men ändå vill rösta.
    Ebba 071228
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som känner till att det är 5 ggr säkrare att sitta bakåtvänd än framåtvänd, hur har ni ert barn i bilen?
  • Busbellan

Min dotter på 3 år sitter bakåtvänd och lär göra det ett tag till. Vore inte ens lagligt att vända henne framåt eftersom hon inte är i närheten av 15 kg

Mamma till Nora, August och Ella
  • stinamaria

Min son sitter frammåt. Han är fyra år men han är stor i växten och får inte plats i någon bakåtvänd stol. Han har suttit så sen runt hans fyraårsdag.

• pigglet

De sitter bakåtvända tills de fyllt 5 år.

Såg just om olyckan utanför Piteå. Mamma, pappa och 5-åringen dog. 10-åringen vårdas för livshotande skador. 1-åringen klarade sig med lindriga skador!

• Finesse
    stinamaria skrev 2010-07-28 23:11:15 följande:
    Min son sitter frammåt. Han är fyra år men han är stor i växten och får inte plats i någon bakåtvänd stol. Han har suttit så sen runt hans fyraårsdag.
    hur stor är han?
    Ebba 071228
  • stinamaria
    Finesse skrev 2010-07-28 23:12:25 följande:
    hur stor är han?
    Sist han vägdes och mättes var han 112 cm och vägde ca 25 kilo. Antagligen lite större nu.
  • Psykologstudenten

Sonen sitter bakåt men kommer få en framåtvänd bältesstol när det är dags för hans lillasyster att ta över bilstolen. Han är 4 år.

• Finesse
    pigglet skrev 2010-07-28 23:11:56 följande:
    De sitter bakåtvända tills de fyllt 5 år.

Såg just om olyckan utanför Piteå. Mamma, pappa och 5-åringen dog. 10-åringen vårdas för livshotande skador. 1-åringen klarade sig med lindriga skador!
    Ja och 1 åringen satt i en bakåtvänd bilbarnstol. Men jag tror även att hon satt på en av platserna som tog minst skada (även fast hela bilen blev mos). Som jag förstod det så for förarsidan in mot bussen så alltså blev ju den sidan som tog värsta smällen. 1 åringen satt på andra sidan (alltså i framsätet).
    Ebba 071228
  • Finesse
    stinamaria skrev 2010-07-28 23:13:28 följande:
    Sist han vägdes och mättes var han 112 cm och vägde ca 25 kilo. Antagligen lite större nu.
    Ja väger han över 25 kg finns det inte så mkt att göra åt. Men på längden är skulle det nog inte vara några problem.
    Ebba 071228
  • Finesse
    Psykologstudenten skrev 2010-07-28 23:13:44 följande:
    Sonen sitter bakåt men kommer få en framåtvänd bältesstol när det är dags för hans lillasyster att ta över bilstolen. Han är 4 år.
    För att??
    Ebba 071228
Svar på tråden Ni som känner till att det är 5 ggr säkrare att sitta bakåtvänd än framåtvänd, hur har ni ert barn i bilen?