Född vecka 30+1
Mina tvillingpojkar är födda v30+1 precis som din tös=)
Stora pojken: 1580gr o 42cm. Lilla pojken: 1280gr o 39cm
Vi började med smakisar när grabbarna var 4mån korrigerat då alla läkare vi pratat med sa att det var bäst, samtidigt kan jag säga att våra grabbar nog inte hade varit redo innan. Det tog låååååång tid för dom att läras sig äta, efter 2 månader med smakisar så lärde dom sig äta gröt ordentligt och riktig mat har dom precis nu börjat vänja sig vid snart 11 månader (9 korr) har varit en fruktansvärt kämpig period och jag har bannat dom jäkla burkarna allt för många gånger *suck* det blir ju såååå många mål, välling/smakis, välling/smakis hela dan....
I alla fall ligger mina grabbar ganska bra utvecklingsmässigt korrigerad ålder, sitter bra sen en månad tillbaka, hasar sig gärna över golvet men ingen kryper. Har äntligen börjat bli ordentligt medvetna om vad som händer runt om dem, tex har dom först nu börjat intressera sig för mina föräldrars hund som dom inte förstod något av innan. Har kollat runt lite med andra mammor och så och generellt sätt verkar det som att det inte är ovanligt att grabbar är lite långsammare med att fatta =)
Mina grabbar på 10månaders kontrollen (korr 8 mån) Stora: 8,5kg o 72cm Lilla: 8kg o 70cm