Inlägg från: susannemalmö |Visa alla inlägg
  • susannemalmö

Om en kvinnlig kollega till dig hade medverkat i en porrfilm, hur hade du reagerat då?

Nä, jag hoppas inte att jag hade ändrat uppfattning om henne, speciellt inte om det var länge sen hon gjorde filmen. Anledningen till att jag är osäker är för att jag kände att jag fick en annan uppfattning om en ny kollega när jag fick reda på att hon hade silikonbröst idag, det trodde jag inte om mig själv.
    Och jag är ganska säker på att jag inte skulle ha några problem att arbeta med henne.
    Jag är däremot tvärsäker på att jag inte skulle sett ner på henne pga det.

• susannemalmö
    Fuskmamma skrev 2010-07-30 15:38:06 följande:
    Jag har själv jobbat med porr och jag blir mörkrädd av många här inne som skulle döma mig efter det.

När jag började mitt nya jobb på en industri så var där en man som även han jobbat med porr och det var helt okej alla avgudade honom, Men ve och skam när det kröp fram att jag varit i branshen så var jag en liten slinka!

Välkommen tll 2010 där vissa kvinnor älskar sex och inte skäms för det, Porr i Sverige är inget kvinnoförtryckande, Vi gillar det. Inom porrbranshen blir kvinnor behandlade som prinsessoe och där finns ALLA slags kvinnor. Allt från såna som jag nyutexaminerade och nyfikna till banktanter på 50+.
    Fast det är väl ganska få som har svarat att de skulle döma ut kollegan?

För mig skulle det inte vara någon skillnad om det var en man eller en kvinna och jag håller absolut med dig om att det är sjukt att många gör skillnad.

Jag är också fullt med dig på att det är självklart att kvinnor ska få älska sex och ha det precis hur mycket de vill utan att skämmas. År 2010 borde man inte bli kallad hora eller slinka öht.

Men, jag tror tyvärr att mina fördomar skulle göra att jag såg lite annorlunda på kollegan. Jag skulle nog känns lite som jag gjorde idag för min kollega som har silikonbröst. Jag skulle tycka synd om personen och tycka att det hela var tragiskt (stor skillnad på att tycka att personen är tragisk och att händelsen är det).
    Jag tror inte på myten om den lyckliga horan och blir ledsen när jag tänker på att det faktiskt finns människor som säljer sina kroppar och har sex för pengar.
    Men som sagt, jag skulel inte se ner på kollegan alls.
  • susannemalmö
    Fuskmamma skrev 2010-07-30 15:55:08 följande:
    Håller helt med dig och förstår det.

Finns nog ingen lycklig hora men jag har aldrig sett mig själv  som en hora eller prostituerad.
    Nä, jag vet ju inte vad du har gjort och är inte intresserad av att sätta en ettikett på dig eller någon annan bara för att döma.

Men att ha sex framför en kamera och få betalt är väl att få sex för pengar? Sen vill väl de flesta inte se sig själva som prostituerade och jag förstår om det är en vanlig syn på saken i porrbranchen.

Men som sagt, jag blir ledsen när jag hör om folk som säljer sex, oavsett om det är framför en kamera eller i en bil i en mörk gränd.
  • susannemalmö
    Fuskmamma skrev 2010-07-30 16:03:01 följande:
    Å andra sidan så används ordet hora så mycket idag att man har fasen inte ont av å bli kallad för det haha :P
    Sant, ännu ett bevis på hur vridet samhället är.
  • susannemalmö
    Written Fiction skrev 2010-07-30 16:14:12 följande:
    Jag skulle vilja separera på prostituerad och porrskådis såhär:

En prostituerad får betalt av mannen som vill sätta på henne
    En porrfilmskådis har sex med en annan porrskådis men denne har inte köpt hennes tjänster. Det har bolaget gjort. (ja om nu inte det är uppdragsgivaren som medverkar :) Bägge får betalt iaf.

Men ja, detta är en tolkningsfråga som man kan vrida runt så otroligt många gånger tills det hela blir en stor knut
    Fast båda får väl pengar för sexuella tjänster?
    Är det viktigt att skilja på folk som säljer sex på bordeller(där de finns) och folk som säljer sex på gatan?

Jag tycker inte att någon av dem är en sämre människa än någon annan och förstår därför inte behovet av att skilja på dem i den här frågan.
  • susannemalmö
    Written Fiction skrev 2010-07-30 16:33:50 följande:
    Mjo ja, jo.. Som sagt, man kan vrida fram och tillbaka på resonemanget.
    Handlar nog mycket om att prostituerad, hora, fnask etc  är något "smutsigt" medans porrfilmindustrin inte alls är lika smutsig.

ÄR nog ute på hal is och jag tycker inte heller att den ena är sämre än den andra. Men jag gillar ju också porr....
    Jag tycker väl inte att yrkena i sig är något att hänga i julgranen, för mycket maktstrukturer och utnyttjade människor för att det ska vara något jag hyllar.

De som arbetar med yrkena har jag som sagt ingen emot, mina fördomar säger dock att de flesta är offer på ett eller annat sätt.
  • susannemalmö
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-30 18:55:20 följande:
    Man undrar ju hur många hade svarat om frågeställningen hade varit: "OM en MANLIG kollega till dig hade varit med i en porrfilm..."

Skulle det gjort någon skillnad? Skulle man sett på det annorlunda? Kan manliga porrskådisar vara "lösaktiga"? Kan de vara offer?
    För mig hade det inte gjort någon skillnad. Jag tror absolut att manliga prostituerade kan vara offer i lika hög grad som kvinnliga. Jag tycker att det är sexbranchen i sig som verkar vidrig, inte de som jobbar inom den.
    Jag tror aldrig att jag har sett en enda person som lösaktig i hela mitt liv så där är svaret också samma oberoende kön.
Svar på tråden Om en kvinnlig kollega till dig hade medverkat i en porrfilm, hur hade du reagerat då?