• Kaffepannan

vill ha råd

min 5 årige son är  just nu inte så  rolig att umgås med..håller å att bli knäpp;(han bara trotsar och gnäller..vill inte gå ut lyssnar ingenting gör bara tvärtemot. låter honom vara på sitt rum tills han uppför sig igen men han fortsätter igen ..vill gärna ha råd vad man kan göra  när han beter sig illa?

• Svar på tråden vill ha råd
  • cicci85

Lägger i favoriter och hoppas på några bra svar

• Teskedsmamman

Fortsätta vara konsekvent och markera gränser tydligt.

Min första kille fick utbrott, gnällde, skulle inte göra si eller så, osv...

Vi gav honom alltid alternativet, antingen gör du som du är tillsagd eller så sätter du dig i trappen. Vid gnäll var det samma sak...

Nu med nummer 3 är det HYSTERISKA utbrott, gap och skrik och han slåss. Nu är det trappan om han inte slutar skrika, får han utbrott och inte ger sig så blir han utburen och ställd på yttertrappen. Slåss han så ska han be om ursäkt och så får han sitta i trappan.

Låter som det är mycket trappan, men de väljer oftast bort den och lugnar sig....

Det här fungerar ju på våra barn, men gör det inte på alla....

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • supersemlan

MIn femåring håller också på att driva oss galna med trots och dåligt uppförande, jämt och ständigt - hemma. I sällskap med "främmande" uppför hon sig mer eller mindre klanderfritt. I vårt fall hänger mycket ihop med extrem syskonsvartsjuka - tror vi. Så vi delar på barnen (hon har en lillebror) så ofta vi kan, för att alla ska må bättre, få större utrymme och möjlighet att visa sig från sin bästa sida. När man är på tu man hand med henne är hon som en helt annan människa. 

Svar på tråden vill ha råd