• JakeysMamma

Ensamstående mammor/pappor i skåne....

Nyss flyttat tillbaka till Sverige efter många år utomlands, nyss brutit med min lilla sons pappa ( som bor i England). Har tappat kontakt med gamla vänner och känner mig ensam....det var inte så här det skulle vara, ville aldrig bli ensam mamma men minsons pappa har visat sig ha sidor jag önskar jag viste om från början.....
    Skulle va skoj och träffa andra ensamstående, min lilla prins behöver kompisar och jag behöver ngn och fika med haha!!!
    Så hör gärna av er, om ni bor i skåne, jag  finns i mellanskåne just nu!
    Hjärta

• Svar på tråden Ensamstående mammor/pappor i skåne....
  • JakeysMamma

Själv bor jag just nu i mellanskåne, var bor du?!
    Lilla prinsen har lärt sig krypa så inte haft en lugn stund den senaste veckan!! Tungan ute

• Josie

hej. Jag bor i hbg. Blir mamma i december. Har precis brutit med barnets pappa som bor pa irland.

• littlepixiegrl

Jag me'!  Separerade i maj från min man (från Irland!), så nu är jag ensam med vår dotter.

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl

Bor i Lund förresten!
    Hur gammal är din son ts?

• JakeysMamma

Min lille prins är 8 månader!! 
    Roligt med fler som har engelsk-talande ex, kände mig ensam Rynkar på näsan
    Om du bor i Lund är vi nära, bor just nu i Eslöv, men hoppas kunna flyta till Lund när jag börjar jobba!!
    Kanske skulle träffas för en fika en dag, går ju tåg direkt från hbg oxå!
    Hur tänker ni ang, språk, namn, medborgarskap mm, har el kommer ert ex ha relation till den lille?

{#emotions_dlg.flower}

• littlepixiegrl
    JakeysMamma skrev 2010-08-16 22:04:16 följande:
    Min lille prins är 8 månader!! 
    Roligt med fler som har engelsk-talande ex, kände mig ensam Rynkar på näsan
    Om du bor i Lund är vi nära, bor just nu i Eslöv, men hoppas kunna flyta till Lund när jag börjar jobba!!
    Kanske skulle träffas för en fika en dag, går ju tåg direkt från hbg oxå!
    Hur tänker ni ang, språk, namn, medborgarskap mm, har el kommer ert ex ha relation till den lille?

{#emotions_dlg.flower}
    Träffas gärna för en fika någon dag!  Glad
    MItt ex bor i Ystad, så han träffar vår dotter ibland. Han tänker att hon ska kunna komma och bo hos honom vissa helger sen, men det veti hundan om jag vågar! Han är inte direkt världens mest ansvarskännande människa! Hon är ju bara 15 månader nu, så i vilket fall som helst så får det dröj tills hon blir lite äldre.
    Eftersom jag har amerikanska föräldrar och engelska som andraspråk (eller andra förstaspråk), så har jag alltid planerat att prata engelska med mina barn. Mitt ex pratar inte svenska och min dotter har ju släkt på Irland, som jag vill att hon ska kunna kommunicera med. Dessutom är det guld värt att få två språk från början!
    Ang medborgarskap så var det faktiskt så att jag själv inte blev svensk medborgare förrän i våras och således blev min dotter enbart Irländsk medborgare vid födseln. Hon kan inte få amerikanskt medborgarskap via mig, eftersom jag inte har bott varaktigt i USA, men hon är numera även svensk medborgare.
    Än så länge har både jag och dottern samma efternamn som mitt ex, då vi inte är skilda än, men jag kommer ta tillbaka min mammas efternamn så småningom. Jag hade själv båda mina föräldrars efternamn (mammas som mellannamn eftersom dubbelefternamn inte är tillåtet i Sverige) efter att de skilt sig. Så kommer det bli för min dotter också! Så får hon välja själv när hon blir äldre om hon skulle vilja byta.
  • JakeysMamma

Fika låter jätte skoj!!
    Förstår vad du menar med omoget ex......mitt ex vill inte ha ngt med vår son att göra, han har träffat honom 3 gånger, inte betalt en krona till mat, blöjor mm. En riktig j....idiot e han. Men som tur är har jag bra kontakt med hans föräldrar, de är också gud föräldrar till Jacob! Jacob kommer också lära sig engelska från början, så han kan prata med sina farföräldrar! Just nu har han bara svenskt medborgarskap, men när allt lugnat ner sig lite med hans pappa kommer jag/vi ordna så han får dubbelt medborgarskap. Jacob har hans pappas efternam som andra namn, så han kan välja själv när han är större!!
    Har du varit tillbaka i sverige länge?
    Roligt att lära känna ngn annan som också är i liknande situation, med barn i ungefär samma ålder!
    Har just nu så mycket strul med Jacobs pappa och med alla vänner i england kan det bli lite ensamt ibland:(
    Kan Isobel prata och gå? Hon måste vara ca 6 mån äldre än Jacob, dom är verkligen underverk, de små liven....ger en så mycket glädje och kärlek!!

• littlepixiegrl

Jag träffade min exman i Sverige, så vi har aldrig varit bosatt på Irland! Han kom hit för en annan tjejs skull för 8 år sedan och de har också en dotter ihop. Elller ja, ihop kanske är att ta i, men min busa har en storasyster här i stan som hon älskar iaf 
    Härligt att du har så fin kontakt med Jacobs farföräldrar! Isobel har världens finaste farmor och farfar, som jag inte skulle vilja var utan för allt i världen 
    Isobel kan gå, men inte direkt prata. Ibland blir det ett gosigt "mamma" eller  ett förtjust "gatt!" (=katt, vi har två!), men annars mest dä, den, denna, denna dä och nänänänä 

Då tar vi tag i den där fikan tycker jag, så den inte faller i glömska!  Torsdag nästa vecka kanske? Isobel är på dagis till kl 14, så innan dess utan barn, annars em-fika med barn?

• littlepixiegrl

Nu är det läggdags! God natt och sov så gott! Kram 

Svar på tråden Ensamstående mammor/pappor i skåne....