Börja studera vid 36-års ålder...till systemutvecklare är det försent tro...
Funderar på att omskola mig till Systemutvecklare...jobbar som Ekonomihandläggare idag och har ett i sig bra jobb, men jag känner mig understimulerad, är nöjd nu med detta, då jag bara gått i gymnasiet så har jag svårt att söka mig vidare om jag inte har tur...tjänar iof hyffsat och har nära till jobbet, flextid och egentligen väldigt många förmåner men jag känner mig nöjd och kan inte se mig sitta där om 5 år, iof kan jag kanske få något jobb någon annanstans, men det är kanske konstgjord andning...
Nu har jag hittat en utbildning som systemutvecklare på Högskolan och det kändes bara så rätt, har även under längre perioder jobbat som IT-samordnare....men har alltid velat lära mig mer...
Men med två små barn, fast jobb, vågar man tar chansen att omskola kan ibland känna det jag kommer ångra när jag är gammal är att jag inte pluggat tillräckligt....skulle jag bli arbetslös så blir man ju inte mer attraktiv på arbetsmarknanden....jag vill inte vänta tills det är försent...
Kan en tjej sedan i 40-års ålders slås sig in på marknaden med en ny utbildning och en gedigen arbetslivserfarenhet....
Behöver råd och tankar...hur hade ni kunnat göra..