• Ella Mia

Ni som velat bli snittade - fick ni det?

Ni som är eller har varit rädda för att föda och velat få ett planerat snitt, hur har det gått?
    Fick ni er vilja egenom eller inte? Ni som fick det, kan ni dela med er av tips om hur man kan få gehör för sin vilja?

Själv är jag rädd och funderar på om jag ska orka försöka få ett planerat snitt eller om jag ska försöka intala mig att jag klarar en vanlig förlossning.
    Jag är rädd att om jag försöker få ett planerat snitt, men trots Aurora-samtal, psykologbesök m.m. blir nekad, så kommer det kanske tillslut bara kännas ännu jobbigare alltiopa...

Är tidigare snittad en gång (pga säte) och det var en jättefin upplevelse.

• Svar på tråden Ni som velat bli snittade - fick ni det?
  • Ella Mia
    La Lola skrev 2010-07-30 01:00:23 följande:
    Ja, jag fick mitt planerade snitt.
    Utan problem.

Men valde iaf att föda vaginalt i slutändan.
    Hur bar du dig å för att få ditt snitt beviljat? vad sa du rent konkret?
  • Ella Mia

Tack alla för uppmuntran!

Tiii. Vad skönt att du fick snittet beviljat.

Det är på pricken det du beskrev jag är rädd för. Jag tror nämligen väldigt mycket på att ävan mitt nästa barn kommer ligga i säte. Mitt förra barn gjorde det. Och både jag och min bror gjorde det så min mamma blev snittad båda gångerna. Trodde förra gången att det skulle bli säte och snitt och det blev det. Jag kommer aldrig att kunna ställa in mig på en vaginal förlossning eftersom jag inte på allvar tror på att det blir det. Ligger den sedan med huvudet neråt kommer jag att drabbas av svår panik.

Har pratat med BM om min rädsla och ska på ett extra besök hos henne i v 20, om ca 3 v, för att därefter förmodligen få gå på ett besök på Aurora.

• Ella Mia
    Emilia89 skrev 2010-07-31 18:30:26 följande:
    Jag fick inte bli snittad, dom tyckte att jag kommer klara det bra och att när ja ändå föder tidigare än beräknat så skulle de gå lättare.....
    Vet de att du kommer att föda tidigare än beräknat?!
    Stod du på dig tokmycket, men de bara totalvägrar?
Svar på tråden Ni som velat bli snittade - fick ni det?