Ni som velat bli snittade - fick ni det?
Jag blev utsatt för övergrepp som liten och har genomgått tre missfall. Som följd av det hade jag en väldig frlossningsrädsla. Jag fick ingen läkartid förrän i vecka 35+ och läkaren nekade mig snitt pga att min rädsla inte var stark nog enligt henne. Jag förklarade att jag var rädd att hamna i paniktillstånd som jag gjort tidigare (slåss och flyr för livet) men hennes svar på det var "so what om du får panik då? barnet måste ju ut"
Började gråta och sa att om jag inte får snitt så ångrar jag att jag ens blev gravid, då vill jag inte ha barnet. Men det struntade hon i.
Pratade med BM nästa koll och hon försökte ringa upp läkaren som gått på semester och det var för knappt om tid för att boka en tid med en ny läkare. Så där stod jag med 3 veckor kvar till förlossning, inget snitt och livrädd!
Förlossningen satte igång och på 66 timmar så öppnade jag mig endast 5cm, kroppen strejkade och stoppade upp det hela eftersom jag var så rädd. Till slut fick jag i alla fall in en läkare som sa att det var bättre att vi snittade istället. Jag var så trött, hade värkar varannan minut och hann somna där imellan. Jag hade aldrig fixat 5cm till och sen att krysta..
Det blev akutsnitt som gick bra, men dom hade svårt att få upp henne eftersom hon hunnit sjunka så långt ner i bäckenet.
Nu är jag gravid med barn nummer två, jag har precis varit på rul och bm ska boka in en läkartid åt mig på en gång nu så att jag hinner bråka den här gången, om det är det som krävs!